lördag 9 april 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Visst är det väl konstigt att det ska blixtras precis när man för en gångs skull lagt sig att vila lite?  Nåjam, jag står väl ut med det. Blogghjälpen säger att flera vill se bilder på mig. Jahajam, det är ju trevligt.

Idag har vi tänkt på alla de katter som lever i krigsområden. Vi förstår inte hur nån kan starta ett krig där både katter, andra djur och människor kommer till skada. Vem vinner på sånt? Vi katter har aldrig startat ett krig. Några har mycket att lära av oss!

Sen tänker vi också på alla katter som inte har nåt hem i vårt land. Varför har det plötsligt blivit vinter igen? De behöver värme och det får man inte när det snöar och har sig.

Nä, så här får det bara inte gå till! Fenja och jag sätter ner tassarna!


2 kommentarer:

  1. Vi tänker också mycket på alla de stackars djur som drabbas av onda människor illvilja. Att människan skulle vara den smartaste varelsen av alla anser vi är struntprat.
    Vi håller med: Så här får det inte gå till!!
    Nospussar

    Ps. Klart Blogghjälpen vill blixtra på en sötnos som du. Ds. ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi tycker inte heller att människor är så särskilt smarta. Däremot finns det vissa som är snälla, men det är de dumma som märks!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...