fredag 15 oktober 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

Oj, oj, oj vad det händer mycket här på katthemmet. Som ni som följt bloggen från början vet så var mina tänder eländiga när jag kom hit. Man tog bort de flesta tänderna och det var bra. Nu inför min flytt kollade man lite extra hur vi mådde och då såg man att det kunde vara en tand till som det skulle kunna bli problem med.  Så igår fick jag ta bort de sista få tänderna jag hade. Det var inte så många kvar och vi katter klarar oss ju utmärkt utan tänder. Det första jag gjorde när jag kom tillbaka från vettisen igår var att äta mjukmat. Jag hade ju inte fått nån mat innan operationen.

När blogghjälpen meddelade matte vad som hänt skrev matte att hon lovar att ta hand om mig på bästa sätt och ge mig allt jag behöver. Gissa om vi är glada över att få en sån matte!

Jag får smärtstillande några dagar, men det ser jättebra ut, så jag är inte orolig.

Orolig är däremot Mario. När blogghjälpen kom idag låg jag i transportburen. Kvickt som attan sprang Mario också in där och visade blogghjälpen att INGEN fick röra hans Stina. Han är verkligen en vän både i nöd och annars.

Men sjukskriven har jag inte tid att vara! I morgon har vi utomhusloppis här utanför katthemmet. Förutom massa fina saker att köpa kan man passa på att skaffa vår kalender för 2022. Miss inte det tillfället!

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer:

  1. Usch med tänderna, men bra att du fick ta bort dem innan du flyttar så din nya matte inte behöver oroa sig för dem. Jag förstår att Mario var orolig när du var borta.
    Lycka till med loppisen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ja, Mario var jättenervös. Han blev så glad när jag kom tillbaka.

      Radera
  2. Hej Stina. När allt har läkt kommer du tycka det är så skönt att vara utan onda tänder, jag lovar! Jag har haft en katt som också fick operera bort alla, som han njöt efteråt! Och jag också, han tyckte om att kärleks-bita mig och när han var tandlös gjorde det inte ont längre, det var bara mjukt och mysigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ulrika, onda tänder är inget kul alls. Nu behöver vi inte oroa oss för det mer.

      Radera
  3. Om du hinner, som sista jobb, uppmärksamma gärna katten Sören Fernström. En katt som njuter av att åka runt på marknader och låta sig klappas. Han tar en krona per klapp och har tjänat in 1,8 miljoner som han skänker till hemlösa katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi följer Sören, men i bloggen har vi så mycket annat att skriva om.

      Radera
  4. Åååååå va'ni e gulliga!!
    Måste vara mycket att stå i inför flytten med provpackning för två missar?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hur mycket som helst att göra nu!

      Radera
  5. Det är så skönt att veta att du klarar dig bra utan tänder och att du har Mario som din bästis och beskyddare!
    Dessutom verkar det som om ni fått världens bästa matte! Detta kommer att bli jamarnsbra!
    Hoppas det kom många till er i lördags! Vädret var i alla fall här väldigt fint och den där kalendern är fantastiskt fin (vi har fått vår).
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi tror också vi fått världens bästa matte! Ska bli spännande att lära känna henne mer. Kul att du gillade kalendern!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...