lördag 17 november 2018

Katten Bobby på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobby på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Jag hörde att det kom rätt mycket besökare. Det var kul. Hoppas det kommer ännu mer på Julmarknaden och Kattens dag.

Blogghjälpen var inne i karantän och städade burar idag. Oj, vad hon väsnades! Hon har nåt som hon kallar ångdammsugare och den låter som bara den. Men vi klarade det!

Jag mår lite bättre tror jag, och även min kompis som har problem med kisseriet verkar må bättre. Tänk om vi mår så bra att vi finns i kattsalen på julmarknaden! Det är i alla fall vår målsättning. Om ni kommer då får ni se.

12 kommentarer:

  1. Nu håller jag mina tassar och svans så hårt jag kan för att ni ska kunna vara ute i kattsalen om en vecka.
    Det hade ju varit den bästa julklappen ni kunde få, ja förutom att få ett eget hem.
    Men det kommer det också, bara ha tålamod.
    (jo, mina människor är det snällaste som finns även om dom var jamardumma mot mig när jag skulle ha medicinen, men tack vare att dom var dumma så blev jag ju bra)

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, så man ska alltså tillåta att dom är dumma för att bli frisk? Jam, det kanske är så jag måste göra...

      Radera
  2. Klart att du är frisk till julmarknaden . Hur ska det annars gå? Skönt att du mår bättre och att det kom en massa folk idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, om alla håller tassar och tummar så kanske jag är frisk då.

      Radera
  3. Mjau, vad skönt att höra att ni båda mår bättre. Vi håller alla tassar att det fortsätter och att ni kan komma ut i kattsalen snart.
    Stort tack till blogghjälpen som tar hand om er.

    Nosbuffar

    F.d hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det är inte bara blogghjälpen som tar hand om mig. Det är många andra volontärer och vår hälsoansvariga som gör mesta jobbet.

      Radera
  4. Vad bra att det kom många till er idag! Hoppas de handlade också.
    Bra är det nog också att blogghjälpen städar noga i karantänen även om det väsnas mycket förstås.
    Nu hoppad vi alla att du och din kompis är friska så ni kan vara i kattsalen vid julmarknaden och Kattens dag!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, huvudsaken är förstås att det blir riktigt rent. Jag hoppas också att jag snart är frisk.

      Radera
  5. Dumma matte!! Hon har inte hjälpt oss kattentera på evigheter ju! men vi har läst varje dag:-)! Hoppas sååå att du snart är tillräckligt pigg för att flytta ut i kattsalen. Sen undrar vi om det är den vanliga öppethustiden den 24e när det är julmarknad?....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ni får nog lov att uppfostra er matte lite låter det som. Vi har julmarknad 12-15 både på julmarknaden på lördag och på Kattens Dag nästa lördag. Matte är välkommen båda dagarna!

      Radera
  6. Hoppas det blir bra nu! Vi tror att ni är med när det är dags för julmarknad. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi får se. Jag hoppas det också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...