tisdag 28 augusti 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu är det bråda dagar må ni tro. Jag har tassarna fulla hela tiden, men jag gillar ju att jobba så det gör inget.

Först är det ju valet. Politiker tävlar om att lova saker till höger och vänster. MEN,,, ingen lovar nåt till oss hemlösa katter! Tyvärr har ju inte vi tillgång till TV, radio och annat. Vi har bara min lilla blogg. Men jag jobbar på så gott jag kan med den. Kanske kan det påverka nån i rätt riktning nån gång?

Sen har jag ju lovat blogghjälpen att hjälpa till med nästa års kalender. Det är mycket jobb med den och det är hög tid att sätta full fart. Det är mycket som ska klaffa. Vi ska jaga sponsorer, skriva texter, ta bilder och en massa annat. Men jag ska klara det också!

Sen är det ju allt det vanliga med styrelsemöten och andra möten som vi också ska ha snart.

Jag tror inte jag kan ta semester förrän kanske i jul.

12 kommentarer:

  1. Jamarns vilken hektisk höst det blir för dig, och Smulan! Vi ser fram emot att få se/köpa kalendern. Politikernas pladdrande har vi inget till övers för!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam det blir jobbigt men det gör mig inget. Jag kan jobba hårt om det behövs.

      Radera
  2. Politikerna ska du inte räkna med. De är bara ute efter att köpa röster nu med en massa fagra löften. Senast idag ett som skulle kosta 5,5 MILJARDER. Till djuren - noll. Som vanligt!
    Ser fram mot kalendern! Vi njuter ju av årets nu och måste ha nästa års naturligtvis när den är klar.
    Glöm inte att vila lite ibland också.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, nä jag litar inte alls på politiker. De gör inte som jag vill!

      Radera
  3. Det är mycket för dig att göra med allt. Ser fram emot kalendern när den kommer ut.
    De flesta politiker borde skämmas tycker jag med sina fagra löften hit och dit bara för att få makt. Usch! Och inget till djuren! Fy skäms på er politiker!
    Nospuss till dig och mjau för att du ordnar allt så fint på bästa sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, att inte vi djur är värda nånting i politikernas ögon tycker jag är botten!

      Radera
  4. Puh jamars vad jag blir trött bara av att läsa allt du ska hinna med.
    Du måste ta det lite lugnare annars kanske du går "in i väggen" och det vill vi inte.
    Hur skulle det då gå med katthemmet?
    Politikerna bryr vi oss inte alls om, dom bara smörjer med valfläsk som snabbt blir härsket.
    Tycker att dom borde skämmas för alla dumheter dom vräker ur sig för att få behålla makten.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam tycker också de borde skämmas när de lovar så mycket och håller så lite efter valet. De borde lyssna på oss katter istället.

      Radera
  5. Det är verkligen fullt upp! Hoppas att det någon gång ska blir ändring så att det blir bra för alla djur.
    Vi väntar med spinning på kalendern , förstår att det är jamarmycket jobb med den! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam jobbar för fullt med kalendern och har jamat till blogghjälpen hur hon ska göra.

      Radera
  6. Kalendern ser jag verkligen fram emot. Jag har fyra kalendrar i mitt hus, och din är BÄST! Ta igen dig ordentligt mellan jobben på din igloo, återhämtning är jamarviktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vad kul att du gillar min kalender mest. Den är skriven med hjärtat må du tro.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...