söndag 17 september 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

När jag haft ont i magen ett tag gick jag och la mig i den där lådan som stod i min bur. Där födde jag min första unge. Sen kom två till.

Oj, vad stolt och glad jag var över dom.  De tyckte jag var en duktig mamma på katthemmet.

Det var jag nog också, men nåt hände där som gjorde att jag inte litade på att människor kom för nära längre. Tidigare hade jag låtit alla klappa mig utan vidare, men sen jag blivit mamma blev jag mer på min vakt.

Det hänger i än idag, trots att mina ungar flyttat. Men jag tror jag börjar inse att de människor som är här på katthemmet inte är så farliga ändå.

8 kommentarer:

  1. Det är ju inte konstigt om du blev misstänksam mot tvåbeningar så illa som de hade behandlat dig. Klart att du ville skydda dina små från elaka tvåbeningar även om de på katthemmet var väldigt snälla. Det är ju det du märkt nu och börjat få tillbaka tron på att det finns många snälla tvåbeningar också.
    Nu ska husse och hans kompis åka bort en tid så vi får läsa ifatt din blogg när han kommit hem igen.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, ibland behöver man tid för att smälta saker och ting. Men det ska nog gå bra. Hoppas husse för en trevlig (men kort) resa.

      Radera
  2. Klart att du ville skydda dina små!
    Men det är skönt att du börjar inse igen att ALLA på katthemmet är snälla!

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia huller om Buller, om man själv råkat ut för dumma människor vill man ju skydda sina ungar. Så måste det ju vara.

      Radera
  3. Så förvånad du måste ha blivit - plötsligt var du mamma till 3 små pälsbollar och det låter som du tog hand om dem på allra bästa sätt! Fina du, Tessie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, men det var väldigt roligt att bli mamma åt dom. De är jättesöta.

      Radera
  4. Vad skönt att du var inne när ungarna kom! Klart att du blev mer försiktig, livet har ju inte varit så lätt men nu är du på världens bästa katthem och vi vet att du kommer att gilla att bli klappad på igen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, det hade varit väldigt jobbigt att föda dom ute. Många av mina kompisar är tvungna att göra det.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...