fredag 15 september 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Det gick några dagar. Nu fick vi mat varje dag av den här människan. JAg hörde att den hon talade med i telefonen sa att det var fullt på katthemmet, men att de skulle ta in den "dräktiga" så fort som möjligt. Under tiden var det viktigt att vi stannade kvar där vi var. Det var därför vi fick mat varje dag. Klart vi stannade då! Fast jag undrade förstås både vem hon talade med och vad "dräktig" betydde. Var det nån allvarlig sjukdom, tro?

När det gått några dagar kom den snälla matmänniskan ut med en bur. Hon klappade mig, och det tyckte jag var mysigt. Sen tog hon tag i mig och satte mig i buren.

Det gillade jag förstås inte, men jag fann mig i det. Sen åkte vi iväg. Jag förstod ingenting. Vart skulle jag ta vägen nu?

14 kommentarer:

  1. Även om du inte förstod vad som skedde så var det din lyckodag när du blev inföst i buren.
    Vilken tur du hade att det fanns snälla människor som tog tag i saken och att du fick plats på katthemmet.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, nu i eftertass förstår jag ju att det var bra att jag fick åka hit.

      Radera
  2. Vilken otrolig tur i oturen att drg fanns en snäll och omtänksam människa som hade förstånd och vilja att hjälpa dig. Det där med burar är obehagligt men många gånger kan de vara början på något mycket bättre.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag har hört flera kompisar jama att de tyckt burar var otäcka, men att de sen förstått att de var bra.

      Radera
  3. Förstår att det måste längs läskigt att vara i buren, men tänk vilken tur du hade! Att få komma in i värmen och få omvårdnad. Då kan det ju bara bli bättre! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jam, men jag förstod ju inte då att det var nåt bra som hände.

      Radera
  4. Mjau då, burar är det värsta jag vet. Men i ditt fall blev det ju din räddning. Tänk att få mat och omvårdnad inne i värmen och slippa oroa dig för svält och köld ute.

    F.d. hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. F d hemlös, jag gillar inte burar nåt vidare nu heller, men jag måste ju erkänna att den där gången var det ganska bra.

      Radera
  5. Oj vad du måste ha undrat, både över det där med dräktig och sen över buren. Men vi som har läst länfe här förstår att det var din lyckodag och att du skulle få komma till katthemmet och slippa gå hungrig och frysa och framför allt slippa föda ungar ute *kurr*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag önskar jag hade förstått det från början också!

      Radera
  6. Jätte bra att hon fick in dig i buren och att du inte spjärnade emot och inte lät dig fångas!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, jag var ganska medgörlig faktiskt.

      Radera
  7. Men så bra att de fick in dig i buren även om du inte förstod det! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja nu vet jag ju att det var bra!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...