söndag 3 september 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Igår var det en riktigt bra och spännande dag här på katthemmet.

Det kom många människor. De handlade, fikade och tittade på oss katter. Flera fick intresseanmälningar och några fick åka hem. Två som suttit ungefär lika länge som jag fick åka till sitt gemensamma hem. Det tyckte jag och blogghjälpen var särskilt roligt.

Ni vet ju att blogghjälpen brukar säga att "förr eller senare kommer det nån till varje katt". Jam, så är det kanske.

Det var i alla fall skönt att få vila ut idag. Men ni ska inte tro att den här dagen varit händelselös! Nej då. Men det ska jag berätta om i morgon...

8 kommentarer:

  1. Märkligt att ibte du fick någon intresseanmälan. Du är ju jamarsöt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra och Viska, hmmm, då måste jag fråga: hur vet ni att jag inte fick nån intresseanmälan?

      Radera
  2. Så härligt för dina kompisar att komma HEM! Det gör du snart också, Blogghjälpen har rätt.
    Så bra att det kom många människor!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duioch Deco, jam, ni har alldeles rätt allihop.

      Radera
  3. Toppen att du fick en vilodag men antar att du ändå kollade med ena ögat att öppet hus avlöpte väl!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, självklart hade jag koll på allt. Annars blir det ju kaos.

      Radera
  4. Vad kul att det kom många och hälsade på och ännu roligare att det blev intresseanmälningar och hemfärd för några kompisar.
    En dag blir det din tur. Det hade varit så underbart om du hade kunnat flytta hit. Vi älskar alla katter men svarta har en särskild plats i husses hjärta....
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, du har så rätt. En dag blir det min tur.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...