onsdag 10 juli 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen här ett tag för hon hade varit och hämtat katter från vettisen. Hon hade lite bråttom men tänkte ändå komma fram och hälsa på mig. Sen tänkte hon gå.

Men då fick hon se mina ögon, så hon gjorde, för en gångs skull, det enda rätta. Hon gick efter godis. Och om man ger godis till mig måste man ge till alla katter, resonerar blogghjälpen. Så vi fick godis allihop.

Jag börjar bli väldigt poppis bland mina kompisar eftersom det oftast är jag som är upphov till att de också för godis. Skönt att blogghjälpen är så lättlurad.

2 kommentarer:

  1. Bra med lättlärda 2-beningar som fattar direkt när en katt är gottesugen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast det är tyvärr inte alltid. Ibland fattar hon noll.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...