måndag 1 juli 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Jaha, nu har blogghjälpen kommit tillbaka från det där dopet. Det måste varit en tuff kille de döpte för han sa ingenting när de hällde massa vatten på honom.  DET hade minsann jag gjort!

Jag skulle dessutom ringt polisen och anmält alla som deltog utan att ingripa för att rädda den där stackars killen.

Nåjam, nu hoppas jag blogghjälpen har tagit till sig budskapet och inte inför några dumheter här på katthemmet.

Jag har däremot funderat ut en egen dopritual: först får katten ett namn, sedan får den en stor skål med sitt favoritgodis! Så ska naturligtvis ett riktigt dop förrättas.

12 kommentarer:

  1. Det var den bästaste dopritual jag hört talas om! Och godiset blir väl till både den dopade och besökarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, givetvis ska godiset vara så väl tilltaget att det räcker till alla!

      Radera
  2. Jag måste nog säga att jag tycker din version av dop, låter jamarns så mycket trevligare än det mini-människan genomgick. *ryser*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst är det mycket trevligare? Nu gäller det bara att få alla här på katthemmet att tända på idén.

      Radera
  3. Jam det där att hälla vatten på folk när de döps låter inte riktigt klokt, tänk om de drunknar?
    Ditt förslag låter mycket bättre tycker vi! Vi gjorde något liknande här när vi fick våra namn när vi flyttade hit. Matte frågade oss vad vi tyckte, vi jamade ok, sen fick vi gos och lite gottis.
    Fast vi gillar ditt förslag bättre med en hel skål gottisar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, er matte var ju i alla fall inne på rätt spår?

      Radera
  4. Vi injamar till fullo och tycker att man borde dopas varje år-till samma namn så klart. Lite extra gottisar en gång om året kan ju inte skada! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja nu blir förslaget ännu bättre!

      Radera
  5. Här kommer en till som injamar till fullo :)
    Hälla vatten på det stackars barnet *muttrar o skakar på huvudet*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det verkar som om alla bloggkompisar tänder på min idé.

      Radera
  6. Mjau, vi injamar oxå din bästate idé, klart man inte ska hälla vatten på den som ska döpas, vad är det för tokerier som våra tvåbeningar har för sig, *funderar*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja det är heltokigt, som mycket annat de hittar på.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...