lördag 21 april 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem söker ett eget hem

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag har det inte hänt så mycket här. Jag har tagit det lugnt och förberett mig inför morgondagen. Då är det öppet hus.

Jag ska se till så jag får godis av blogghjälpen. Jag vet att hon har på lager. Det gäller bara att få henne att ta fram vad hon har.

Jag har funderat mycket på en ny lagtext i Svenska Kattlagboken. Funderar på nåt sånt här: Alla katter ska ha minst en portion godis varje dag. Godissort ska beslutas av varje enskild katt. Katter som bor på katthem eller är hemlösa ska ha godis flera gånger om dagen.

Vad tror ni om den? Behöver jag förtydliga mer?

12 kommentarer:

  1. Jamarbra förslag! *tassen upp* Möjligtvis att man även skall skriva in att storleken på portionen bestämms av katten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, bra förslag där, åtminstone minimistorleken på portionerna borde nog anges.

      Radera
  2. Jamars bra idé du har Ninja, Tassarna upp!
    Du har så bra idéer jämt, mjau
    Tass Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag har ju en hel del tid att fundera här på katthemmet.

      Radera
  3. Skönt att bara ta det lugnt ibland. Jättebra lagförslag,det stödjer vi absolut! Nosdbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt att ta det lugnt ibland. Man måste göra det ibland för då tänker man bättre.

      Radera
  4. Låter hur bra som helst, man kan ALDRIG vara FÖR TYDLIG när det gäller att få 2-beningar att förstå. Vi har suttit en LÅNG stund i kväll och STIRRAT på skafferiet... ingen reaktion från matte. Tänk så mycket enklare det vore om vi kunde hämtat Kattlagboken och pekat!!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambo och Roxy, visst, det är först vid såna tillfällen man förstår att man måste ha ALLT på pränt för att de ska förstå.

      Radera
  5. Skönt att ha en lugn dag emellanåt !
    Din idé om att det ska stå om dagligt gottis i lagtexten tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, visst bör man skriva in det i kattlagboken? Då råder det ju ingen tveksamhet om vad som gäller.

      Radera
  6. Mycket bra intiativ. Har redan infört den regeln här hemma. Vi får en sticks var varje kväll här.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nea, redan infört? Jättebra att er matte har förstått vad som gäller även utan lagboken.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...