tisdag 20 mars 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag har det varit en ovanlig dag. Jag mådde lite illa och kräktes. Det ville sig så illa att vår vettis var här då också.

Eftersom man tyckte att jag så lite hängig ut undrade de om de skulle ta lite prover på mig.

Som tur var fanns blogghjälpen där och för en gångs skull gjorde hon faktiskt lite nytta. Hon sa att vi skulle avvakta och blir jag inte bättre i morgon får vi ta prover då.

Nu vet ju jag redan att jag för det första mår alldeles utmärkt, för det andra INTE kommer tillåta nån provtagning! Att klappa mig lite försiktigt om man är lugn och snäll, det kan jag nog gå med på, med ta prover! ALDRIG!

15 kommentarer:

  1. Men söta Tessie, ibland MÅSTE man låta veten ta prover för att se att man inte har något farligt i kroppen eller är sjuk utan att det syns utanpå. Så OM de envisas, tycker jag att du skall låta dem ta de där proverna för säkerhets skull. Du måste ta tass om dig, vet du! Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. sr Carina, NÄ, där har du fel. Man måste INTE ta prover.

      Radera
  2. Vettisar är riktigt obehagliga, men ibland måste man gå dit och låta dem undersöka en. Vi hoppas verkligen att du kommer må bättre snart. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jag har aldrig blivit bättre av att gå till vettisen och jag tänker inte gå dit nu heller.

      Radera
  3. Jamar som ovan.
    Ibland är det bra att vettisar finns.
    Som när man inte mår bra o behöver hjälp.
    Nu hoppas jag att du mår bättre imorgon så du slipper bli stucken, men om inte, så ta det lugnt det är faktiskt inte så farligt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jo, det är jättefarligt att bli stucken. Jag tänker inte tillåta det.

      Radera
  4. Nej usch för provtagningar. Det tycker vi inte om alls.
    Hoppas du känner dig jamarbra igen nu och om inte annat så imorgon.
    Nospuss

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Jamar helt instämmande om provtagning! Här har jag också kräkts flera gånger i helgen men jag är pigg och har bra aptit så matte tror att det är hår som vill komma upp för att jag hånar av mig vinterpälsen. Så hon säger att det är bäst att jag inte får gottisar utan bara mat som är snäll mot magen. Har du hört något så dumt? Godis är ju alltid bra mot magen!
    Hoppas du blir piggare och slipper bli stickad i tassen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, meh... godis är ju bästa magmedicinen! Varken din matte eller blogghjälpen verkar ha några som helst medicinska kunskaper.

      Radera
  7. Men lilla älskade Tessie, vad tråkigt att du inte mådde så bra. Det låter som om blogghjälpen gjorde rätt med att avvakta en dag. Vi hoppas det "bara" var en hårboll som ville ut och att du mår bättre i morgon.
    Du måste berätta hur det går för dig. Vi alla är oroliga för dig ska du veta.

    Fd hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ni behöver inte vara oroliga. Jag klarar av sånt här!

      Radera
  8. Blogghjälpen är klok hon! Vi hoppas att du mår bättre men injamar med de andra, är du sjuk så kanske du måste ta prover så att man får reda på vad det är. Tröstbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag tror inte man blir friskare av att ta prover, så jag kommer fortsätta vägra!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...