måndag 25 september 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Kommer ni ihåg att jag jamade att vi behövde hjälp med att lägga plattor under vårt sopkärl häromdagen?

Jag jamade ju till blogghjälpen att hon skulle be Snickare Christer om hjälp.  Nu har han fixat plattor under tunnan, så nu tror vi sophämtarna ska bli nöjda.

Jag behövde bara peka lite med tassen från mitt fönster så visste Christer precis hur han skulle göra. Vi proffs klarar det mesta!


12 kommentarer:

  1. Även om Christer är världens bästa och duktigaste så var det nog ändå bra att du gav honom lite tassledning för säkerhets skull. Ps. Vad sööööt du är på dagens bild!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, jag tror också att det var bra att jag övervakade.

      Radera
  2. Nu är husse hemma från sin resa igen och oj vad han saknat att läsa din blogg.
    Vi jamar att Christer ännu en gång visat vilken otroligt snäll, godhjärtad och duktig tvåbening han är. Han är helt enkelt fantastisk precis som du är en fantastisk arbetsledare och bloggkatt.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det var bra att husse är där han ska vara igen. Nu behöver han inte resa ifrån dig på läääänge.

      Radera
  3. Åh, vad bra det blev ( givetvis med din arbetsledning) när Christer fixat till det. Nu kan inte sopgubbarna klaga. Tur att både du och Christer finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jam, vi jobbar bra ihop!

      Radera
  4. Vilken tur att soptunnan var precis utanför ditt fönster så du kunde hjälpa till.
    Även om det nog inte behövs någon hjälp när snickare Christer är i farten så skadar det aldrig att en duktig katt är med o hjälper till.
    Teamwork är det bästa man kan ha med en katt jamar matte.

    Ozzy

    SvaraRadera
  5. Jamarns vilket bra samarbete du och Christer har, då kan det ju inte bli annat än bra!
    Det syns verkligen att du redan har blivit varm i pälsen och styr katthemmet med en tass. Matte sa när hon kom hem från er i lördags att en del blev nog lurade när du såg ut att ligga och kattlura i buren, men hon förstod snart att du hade full koll på allt som hände.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, din matte är ju en klok kvinna, så det är klart att hon förstod att jag inte sov på riktigt.

      Radera
  6. Det är ju så bra när man hjälps åt! Och Christer är ju en klippa! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, Christer är oslagbar. Han hjälper oss jämt när det är nåt vi behöver hjälp med.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...