måndag 20 mars 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Hej igen. Igår hann jag inte blogga för jag hade tassarna fulla. Men idag tänker jag berätta lite vad jag gjort.

Först var det ungefär som vanligt. Lite ovanligt var det för det var ovanligt noga med städningen idag. En av  de snälla tjejerna som hjälper oss katter var här och städade undan en massa saker. Det var jamarbra.

Sen kom blogghjälpen och och en annan snäll tjej hit. De städade inte så mycket, men de hade möte. Det var Länstidningen i Södertälje som kom på besök. De ska göra reportage om oss! Det ska bli kul att läsa.

Sen har jag jobbat med annonsen till lördagen. Den kommer se ut så här:


12 kommentarer:

  1. Ojojoj, nu blir vi riktigt avis på matte som får åka till er på lördag. Vi måste ju vara hemma och passa huset! Superfin affisch - ett proffs som gjort den?!..,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det är klart att några måste passa huset. Men matte får berätta för er sen.

      Radera
  2. Vilken jamarfin annons du fixat till.
    Men så är det ju du som gjort den så jag är inte förvånad.
    Hade jag bott närmare dig hade jag tagit med mig matte o husse o hälsat på dig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, LITE hjälp fick jag, men det mesta gjorde ju jag förstås!

      Radera
  3. Åh, vilken FIN annons, den syns! Jag kommer hålla tassarna hela veckan för att det ska komma massor av människor, och som har många pengar i sina plånböcker. När man har jobbat som du gjort, vill man ju få ett bra resultat också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katten Gustav, klart man vill ha valuta för allt arbete man lagt ner.

      Radera
  4. Oj så mycket som kommer att hända på jubileumet, vilket jobb du har gjort. Jättefin affisch! Sen hoppas vi det gick bra med LT och att du fick posera för dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jag poserade inte för LT. Det fick mina kompisar göra.

      Radera
  5. Vilken stilig annons!! Det märks att du haft med en tass i att göra den! Hoppas många tar chansen att komma på lördag!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. NAlleman64, vi hoppas det blir full invasion! Vi är redo!

      Radera
  6. Ja, det var en verkligt fin annons! En sån där som man blir glad av att se. Så mycket intressant som händer. Jag önskar att jag hade bott närmare och kunnat vara med på lördag. Hoppas du tipsar oss om när reportaget publiceras i Länstidningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, klart jag ska jama om när reportaget kommer. Det är flera som frågat redan!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...