måndag 22 mars 2010

Katten Madonne berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



Nu har det blivit måndag igen. Jag tycker dagarna går långsamt. Jag har redan tänkt ut i detalj vad jag ska ha med mig till mitt nya hem. Jag har provpackat 11 gånger och allt får plats. Men så behöver jag ju sakerna här innan jag flyttar, så då får jag packa upp allt igen.

Det skulle inte förvåna mig om jag i alla fall glömmer nåt i sista minuten, men då har blogghjälpen lovat komma efter med det, om jag verkligen behöver den saken. Annars har hon föreslagit att jag kan skänka lite saker till de katter som ännu inte fått ett hem. Det var ju en bra idé. Jag ska bara tänka ut vad det skulle kunna vara.

Undrar förresten hur jag ska åka hem. Det finns de som har cyklat hem med kattkorg på pakethållaren härifrån katthemmet. Men det var ju på sommaren förstås. Jag hoppas min matte kommer med en bil, även om jag egentligen inte tycker om att åka bil. Men annars kanske man fryser och det vore ju inte så bra. Om inte hon har en bil så ska jag fråga blogghjälpen om inte hon kan skjutsa oss hem. Hon har nog inte så mycket annat för sig i alla fall.

Berättar mer i morgon.

Madonna

10 kommentarer:

  1. Det är långsamt att vänta. Men för varje dag som går kommer du ju närmare att få åka hem! Spännande att få höra hur du åkte. Hoppas att vi får höra om hur du har det även efter att du flyttat: Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Både Snuffe och jag tycker det är jättekul med din nya människa. Var inte orolig över att glömma något. Vi katter klarar oss ju rätt bra med lätt packning. En påse Dentabits och en slurk kattmjölk, kommer man långt på. *tass*

    SvaraRadera
  3. Visst är det segt att vänta men tänk vilket tålamod du och blogghjälpen har haft och nu äntligen får du ett eget hem. Är så glad för din skull.
    Sköt att höra att det inte var så illa med Lilla My som ryktet först sa. Sköt om dig och hoppas att du hör av dig någon gång i framtiden. Kram från Helena, Mysis och Krypto

    SvaraRadera
  4. Så bra att du har provpackat redan, så går det fort och lätt sedan när det blir dags. Och glömmer man något gör det säkert ingenting. Nu är det inte särskilt länge kvar tills du får komma hem till människa, även om tiden går långsamt när man längtar. Men du har ju mycket att göra på katthemmet med att hjälpa de andra katterna till rätta, har vi förstått. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Kommer du ihåg, Madonna, hur mycket och länge som vi väntade på matte och gammelmatte. Tiden gick jättesakta... - men nu har vi ett jättebra hem - njae, säger Majsan, den där Conny är jag inte riktigt sams med och Imma är rädd för oss ännu, men både matte och gammel-matte säger att det tog väldigt lång tid för Conny och Imma att lära sig trivas ihop och Imma har väldigt svårt för både Sixten och Assar fortfarande och ännu har det inte gått så lång tid som det gjorde för Imma och Conny att bli sams, så vi tror att när vi bara blir vana vid varandra allihop så går det säkert jättebra!
    Nu är det ju inte så långt kvar innan du får komma till din nya matte! Håll ut!
    nospuss från Jenny, klosterkatt i Otterbäcken

    SvaraRadera
  6. Hej Dui och Deco. Ni har ju rätt i att för varje dag som går blir det närmare hemfärd för mig. Jag vet inte om matte bloggar, men blogghjälpen brukar följa upp de katter som hon bloggat om, så ni ska nog få veta lite om mig i alla fall, även efter att jag flyttat.

    SvaraRadera
  7. Hej Sippo. Jag hoppas jag får mig mig några Dentabits härifrån, men annars har nog matte nåt annat godis hemma. Det ska nog gå bra. Hälsa Snuffe också. Jag tycker han har blivit jätteduktig för att vara så ung.

    SvaraRadera
  8. Hej Helena, Mysis och Krypto. Visst har vi haft tålamod, men nu när det är så nära blir man ju lite otålig. Fast jag tar det ganska lugnt egentligen. Jag vet ju att matte kommer.

    SvaraRadera
  9. Hej Findus, Isak och Rasmus. JAg tycker man ska förbereda sig ordentligt innan man ska ut och resa. Tänk om matte skulle komma och jag inte hade en aning om vad jag skulle ta med? Hur skulle det se ut? Men nu ska jag använda tiden fram till hemresan med att tala med mina kompisar om hur jag ska fortsätta jobba för dem även sen jag flyttat.

    SvaraRadera
  10. Hej Gitta och Jenny. Visst kommer jag ihåg hur länge du och Majsan fick vänta och då kommer ni nog ihåg att tien gick jättesakta också. Conny kommer ni nog bli sams med så småningom. Det är inte så lätt för en killa att få in två starka tjejer i gänget. Imma tror jag också bara behöver lite mer tid på sig. Vi katter får ju lätt rutiner som vi inte ruckar på i första taget, men när vi väl vant oss vid nåt nytt så tycker vi det är OK också. Tid är nog allt som behövs. Vi får se hur det går i mitt nya hem med min kompis där.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...