torsdag 25 mars 2010

Katten Madonna tackar alla



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.

Idag har det varit världens långaste dag. Det började förstås med världens långaste natt, då jag bara låg och tänkte på hur jag skulle få det i mitt nya hem. Igår kväll var jag så glad så jag for runt som en tornado i buren. Jag skrämde nästan slag på min kompis King (han som opererat ögonen, ni vet), fastän han är dubbelt så stor som jag.

Sen var jag ju tvungen att lugna mig lite så de andra kunde sova. Jag gick nog igenom packningslistan 100 gånger under natten så jag inte skulle glömma något. Sen tittade jag på klockan och såg att det var jättelänge tills matte skulle komma. Då tog jag en liten rundtur i buren, åt lite, tittade ut genom fönstret och försökte sen sova igen. Det gick förstås inte, så då tittade jag på klockan igen. Den hade inte rört sig.

Så där höll det på hela natten. På morgonen kom det människor hit som gav oss mat, städade, tömde lådor och lite så där. Då blev det ju lite annat att titta på, men sen mitt på dagen blev det tyst igen. Ända till klockan var över 3. Då hörde jag blogghjälpen komma. Hon kom in till mig och klappade mig och gav mig en jättestor kram. Hon frågade om jag var beredd nu. Jag svarade att jag var jättenervös, men att det var spännande på samma gång.

Efter en stund ringde det på dörren igen. Det var matte som kom. En transportbur sattes in i min bur men sedan gick matte och blogghjälpen ut och skrev papper. Först därefter kom blogghjälpen tillbaka och satte in mig i buren och bar ut mig till matte.

Jag jamade lite, för det tycker jag man ska göra. Sen tog blogghjälpen matte i handen och önskade oss lycka till och så bars jag ut till en bil. Sen kan jag inte berätta mer just nu, men jag hoppas jag får återkomma om ett tag när jag bott in mig i mitt nya hem och berätta hur jag har det.

Tack alla ni som stöttat mig under min bloggtid. Utan er hjälp hade det varit väldigt svårt att fortsätt blogga. Nu kommer nån annan att ta över. Jag vet vem, men det får blogghjälpen berätta.

Tass på er. Madonna

24 kommentarer:

  1. Snälla blogghjälpen på Södertälje katthem. Sänd Madonna våra allra varmaste önskningar om en bra framtid hos nya matte och tacka henne så mycket för den tid hon bloggat så fint. Samtidigt får vi hälsa nästa bloggare välkommen, vem det nu blir!
    Tasskramar och nospussar från oss alla kloster-katter i Otterbäcken genom
    Majsan

    SvaraRadera
  2. "sniff" vi saknar dig redan..Det blir säkert jättebra hemma!Hoppas verkligen att vi får veta lite mera om hur du har det. Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka för dig vännen. *sniff* Det har varit jättekul att jama med dig och vi kommer sakna dina inlägg. Glöm inte att tala om för matte att hon måste ge dig extra gos och extra Dentabits, första veckan. För att hälsa dig välkommen menar jag. *nosbuff*

    SvaraRadera
  4. Snyft och grattis lilla vän. Hoppas nu att du kommer att få det underbart hos din nya matte. Det verkar börja bra. Tänker på dig och ser med spänning fram emot näst bloggare.

    En stor ros till blogghjälpen också som orkar skriva och svara på alla kommentarer. Du är en pärla.

    Kramar från Helena, Mysis och Krypto.

    SvaraRadera
  5. Ha ett bra liv i ditt nya hem, snyft, kommer sakna dej!

    SvaraRadera
  6. Nu blir jag alldeles tårögd, jag också... *sniff* Du har bloggat så gripande och bra, och jag kommer att sakna dig! Sådan tur att din matte har dator och kan hjälpa dig skapa en egen blogg har man väl inte...? Nå, jag är glad och tacksam att du får det så bra, och jag önskar dig all lycka till!

    Stor nospuss från sr. Carina, klosterkatternas matte.

    SvaraRadera
  7. Nospuff på dig Madonna och stort lycka till i ditt nya hem!
    Du får det säkert bra i där, TASSKRAM kompis!
    Hoppas du på ngt sätt kan göra dig hörd på nätet, hur det går för dig i ditt nya hem?
    Vi hälsar din nya bloggkompis välkommen där på södertäljekatthem i bloggvärlden, vem det nu blir.
    Tasskram
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  8. Så härligt att du fått åka hem till matte och din nya kompis! Vi kommer att sakna dig, men självklart är det allra bäst att ha ett eget hem. Nu får du nog fullt med gos hela tiden, precis som du ville! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Hej Klosterkatterna. Jag skickar era allra varmaste lyckönskningar till MAdonna som passar på att tacka för allt stöd och uppmuntran.

    SvaraRadera
  10. Hej Dui och Deco. Jag ska nog berätta lite så småningom hur det går för mig. Madonna

    SvaraRadera
  11. Hej Sippo. Ja, det här är verkligen lycka. Jag ska tala om för matte att extra gos och Dentabits hör till första veckan. Absolut!

    SvaraRadera
  12. Hej Helena, Mysis och Krypto. Jag tror jag kommer få det kanon. Blogghjälpen tackar för rosen och hoppas ni fortsätter stödja nästa bloggkatt, som också behöver ett eget hem.

    SvaraRadera
  13. Hej Xantippa. Jag kommer sakna er också, men nu behöver en ny katt ert stöd och uppmuntran.

    SvaraRadera
  14. Hej sr Carina. Du får bara bli tårögd om det är glädjetårar! Jag hoppas också att allt ska bli bra, men det tror jag. Vi hörs nog nån gång framöver.

    SvaraRadera
  15. Hej Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan. TAck för lyckönskningarna. Bra att ni hälsar min efterträdare välkommen, det behövs stöd och uppmuntran för en hemlös katt.

    SvaraRadera
  16. Hej Findus, Isak och Rasmus. Ja, nu har jag åkt hem. Jag kommer sakna er också, men det viktigaste är ju att jag fått ett eget hem. Det är ju det jag kämpar för hela tiden.

    SvaraRadera
  17. En liten rapport om Madonna (numera Alice)

    Den korta resan hem gick bra bortsett från några desperata försök att klösa sig ur kattkorgen, vilket resulterade i några hål i mina jeans som hon fick tag i, men hon lugnade snabbt ner sig.

    Väl hemma så blev det lite fräsande och morrande från Wilma men Madonna lade sig direkt ner på golvet och Wilma höll sig på ca 2 meters avstånd.
    Madonna gjorde sig hemmastadd i badrummet men gjorde ingen ansats till att gå ut därifrån så vi lät henne vara där och även Wilma gick och lade sig efter en stund. Madonna kurrade och gosade gärna när man gick in till henne, men efter ett par timmar sökte hon tryggheten under badkaret.
    Någongång under natten gav hon sig ut och imorse hittade jag henne under soffan, där hon fortfarande befinner sig. Jag har låtit henne varit ifred och bara pratat med henne ibland och ställt fram en skål med mat men den har hon inte rört.
    Wilma verkar ha accepterat läget och har legat och sovit hela dagen, nu ikväll har hon gått och tittat på Madonna lite, men sen gått därifrån.

    Så det positiva är att det har inte varit något bråk och gruff och jag är är övertygad om att det kommer gå bra när Madonna fått lite mer tid på sig och bestämmer sig för att komma fram.

    Jag återkommer med mer info senare :)

    Och naturligtvis hälsar Madonna till er alla och tackar för alla hälsningar! :)

    Hälsningar från Madonnas nya Matte och katten Wilma

    SvaraRadera
  18. Hej Madonnas nya matte och Wilma. Det var roligt att höra från er. Det låter alldeles utmärkt hittills. Madonna behöver så klart tid på sig att ta in lukter, röster och annat, men med tålamod och värme kommer ni alla att klara det. Jättebra att Wilma tar det så lugnt. Vill gärna höra mer snart. Det här kommer att gå bra. Blogghjälpen

    SvaraRadera
  19. Det kommer med all säkerhet att gå med mellan Madonna och Willma.
    När jag fick hem min ena katt Chicko för ett par år sedan så väntade min tidigare katt Mimmi under badkaret när vi kom hem med Chicko.
    Där satt dom på varsin sida om badkaret och bara tittade på varandra.
    Efter några minuter så kom Mimmi fram och nosade på Chicko och sedan var dom vänner.
    Det var inga som helst problem sedan, dom emellan.
    Så vi hoppas här att det ska bli likadant för Madonna och Willma.
    Tasskramar i massor och STOR lyckönskan om att det ska gå bra för båda att trivas ihop!

    Sedan har jag skaffat 2 hittekatter till
    och det går jättebra mellan dom oxå, alla fyra.

    KRAM/

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    Med Matte

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  20. HEj Mimmi, Chico, Tarzan oh Sessan med matte. Det är roligt att höra att flra katter kan samas. Ibland kan det ta lie tid innan de hittar sina roller, men har man tålamod brukar det nästan alltid gå bra. Jag är säker på att Madonnas matte har både tålamodet och den kärlek som behövs för att allt ska gå bra. Blogghjälpen.

    SvaraRadera
  21. Tack för den snabba rapporten om hur Madonna har det nu. Det kommer att gå bra för henne men som alla de andra har sagt så är ett stort tålamod en nödvändighet. När jag tog hem Mysis (Micke) till Kryptonit. Som jag hade bestämt skulle bli jätteglad. Men..... Kryptonit var inte riktigt inne på samma spår. De slogs så pälstussarna rök och Mysis försökte rymma så snart tillfälle gavs. Han lyckades också men nu är de bra kompisar. De busbråkar inne men är superpolare ute. Lycka till!

    Kram från Helena, Krypto och Mysis

    SvaraRadera
  22. Hej Helena, dina katter Krypto och Mysis är verkligen bevis på att katter behöver göra upp om revir och lära känna varandra innan de blir bästisar. Fast ibland går det utan nåt som helst bråk. De är, som vi människor, olika.

    SvaraRadera
  23. Hejdå Madonna, välkommen Alice:-) Vi önskar dig all lycka i ditt nya liv, och ska tänka på dig med värme:-)

    SvaraRadera
  24. Hej Koko/Sisko. JAg ska tänka på er också med värme. Tack för lyckönskan.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...