torsdag 4 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



På vårt katthem finns det lite olika slags burar. Den jag har bott i sista tiden har varit en som är precis vid ingången till kattavdelningen. Där måste alla som ska in till oss katter passera. Det är jättebra för då har jag haft jättekoll på vilka som kommer och vilka som går. Dessutom stannar ju nästan alla vid min bur först.

Enda nackdelen med den här buren har varit att det inte finns nåt fönster på den. Det betyder ju att jag inte har kunnat kontrollera vad som sker utanför katthemmet.

Idag har jag och Sofie, min deppiga kompis, fått byta bur. Och nu har vi fått en bur med fönster. Jag har suttit innanför fönstret hela eftermiddagen för att kolla allt som händer där ute. Visserligen är det inte så himla mycket som händer där, för det är skog utanför, men lite fåglar har jag sett och nu i kväll såg jag också snöflingor. Det kanske inte alla tycker är så intressant, men jag tyckte det var jättekul att upptäcka allt där ute.

Jag ska berätta mer i morgon.
Madonna

10 kommentarer:

  1. Klart att det är kul med lite omväxling! Du ska se att både du och Sofie får era egna hemma snart! Uppmuntringstassar

    SvaraRadera
  2. Att titta ut genom fönster är jättemysigt. Vi har en väg utanför där man kan se jättestora bussar och vanliga bilar och man kan också se tvåbeningar som är ute med sina skällisar. Här har både två- och fyrbeningar reflexvästar på sig. Det ser så kul ut när det börjar bli mörkt och man bara ser hur västarna skuttar.
    Tass från Majsan, klosterpostulant och busfrö

    SvaraRadera
  3. Fönsterskådning är ett underskattat yrke. Men jag som är katt, förstår precis hur spännande det är att bara sitta där och titta ut. Hm, jag måste nog smita nu... *springer till fönstret*

    SvaraRadera
  4. Att kika ut genom fönster är väldigt spännande. Hoppas att Sofie också tycker det. Det är inte alltid man ser pippisar, men ibland kan man se flugor, jaga regndroppar eller stämpla nosavtryck på rutan. Hoppas alla hittar fram till er bur i alla fall även om den inte kommer först. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Det vore ju en verklig omväxling om vi fick egna hem snart. Madonna

    SvaraRadera
  6. Hej Majsan. Här har jag inte sett några reflexvästar ännu, men jag håller utkik. Ska rapportera så fort jag ser en. Madonna

    SvaraRadera
  7. Hej Sippo. Såg du nåt i ditt fönster när du sprang dit? Jag tycker det är viktigt att rapportera om sånt. Madonna

    SvaraRadera
  8. Hej Findus, Isak och Rasmus. Blogghjälpen säger att vi kämpar på som bara den med att hitta ett hem åt oss. Sofie tittar inte ut så mycket. Hon ligger mest och sover. Fast kanske upptäcker hon fönstret snart. Jag hoppas det. Madonna

    SvaraRadera
  9. låter kul med omväxling!

    SvaraRadera
  10. Hej KAttliv. Ja, det är jättekul att byta bur. Nästa gång jag byter hoppas ja det blir till ett eget toppenhem.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...