torsdag 3 september 2009

Katten Kia funderar vidare


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.

Ni som följt min blogg vet ju att jag blivit sugen på att bedriva studier i filosofi, fredsmäkleri och PR. Som ni kanske också vet har jag flera kattkollegor som följer och kommenterar min blogg. En av de trognaste kommentatorerna berättade igår att han tagit examen i nosologi (läran att nosa upp saker) och nyligen även i buskologi (läran om buskar). Det låter jättespännande, men jag är rädd att det är lite för avancerat för mig att börja med. Jag tror jag börjar med filosofi, fredsmäkleri och PR och när jag är klar med det kan jag fortsätta med nosologi och buskologi.

Jag tänkte att om jag tar examen i PR kanske jag blir PRofessor. Det låter ju naturligt.

Idag har det varit öppet hus här på katthemmet. Det var flera människor här, men ingen verkade se mig. Det kanske beror på att jag fortfarande har stygn kvar på magen efter min operation. Jag tror de ska ta bort dem i nästa vecka. Sen ska jag börja jobba på allvar på att få ett eget hem.

Blogghjälpen berättade ikväll att hon ska resa bort några dagar. Hon vet inte om hon hinner blogga då, men i värsta fall blir det ingen ny blogg förrän på söndag. Då är det öppet hus mellan 15-17. Hoppas ni kommer hit då.

Kia

6 kommentarer:

  1. Vi tycker att du verkar var en helmysig katt.
    Vi fortsätter att hålla alla tassar vi har för att din människa kommer snart.
    Tröst och tasskramar Dui och Deco

    SvaraRadera
  2. Hej Kia!

    Klart att du inte kan vara på topp när det är öppet hus med stygnen kvar på magen. Stackare!

    Hoppas att din ihärdiga blogghjälp får en underbar tripp och att det kommer massor med människor på söndag för att titta på alla polarna. Det finns någon för alla.

    Håller tummarna för dig och sänder massor av kramar och positiva tankar till dig.

    SvaraRadera
  3. Du kommer bli en förjamat bra PRofessor. Så fort stygnen är borta så kan du börja med studierna. Vi håller tassarna för dig. *nosbuff*

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Det känns bra att ni fortsätter hålla tassarna för mig. Kia

    SvaraRadera
  5. Hej Anonym. Tack för alla kramar och positiva tankar. Jag skickar tillbaka också. Kia

    SvaraRadera
  6. Hej Sippo. Jag tror de tar bort stygnen i veckan som kommer. Då kan jag påbörja min PRofessorsutbildning. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...