tisdag 8 september 2009

Katten Kia är på filosofihumör


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Idag har en av mina kompisar fått åka på en utflykt. Hon skulle fotograferas. Blogghjälpen sa att jag kanske också ska fotograferas, fast en annan dag. Det låter jättekul. Jag lovar att ni ska få se bilderna när de är klara.

Igår skrev jag ju om djurpolis. Det finns ju ingen sån i Sverige, men jag tycker det borde finnas. Jag tror att de som är snälla mot djur också är snälla mot människor. Varför ska man vara elak mot nån överhuvudtaget? Kan det vara roligt? Det tror jag inte.

Fast ibland kan man ju fräsa till mot nån som inte gör som man vill, men det är ju inte samma sak som att man är elak tycker jag. Man behöver ju t ex inte strunta att ge en kompis mat även om man tycker olika ibland. Fast en del människor gör det – struntar i att ge sina djur mat och husrum när man inte tycker de är roliga längre.

Så ska det inte vara. Alla ska vara snälla mot alla. Då blir det mycket roligare att leva.

Kia

2 kommentarer:

  1. Väl jamat. *klappar tassarna*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Det är bra att du förstår hur jag menar. Det betyder mycket för mig vad du tycker. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...