torsdag 10 september 2009

Katten Kia ger inte upp


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.

Idag har en av mina andra burkompisar varit på utflykt. Hon berättade att hon har fotograferats, precis som en av mina andra burkompisar häromdagen. Hon tyckte det var kul och berättade att hon var jättecool under hela tiden. Fast när jag frågade blogghjälpen sa hon att hon hade varit lite avvaktande i början, men att det gick bra sedan.

Undrar när det blir min tur? Jag blir alltmer nyfiken på vad det hela handlar om, men å andra sida kan man nog aldrig få för många bilder av fina katter, eller hur?

Idag var det öppet hus igen. Det kom inte så många som jag hade trott. Det var lite konstigt, för nu är jag i kanonform efter att stygnen är borta på magen. När blogghjälpen var inne i buren idag, så kloade jag och strök mig mot hennes hand och var jättemysig. Vi hade mys en lång stund, men sen var blogghjälpen tvungen att åka. När hon kom tillbaka fortsatte vi myset.

Nu skulle jag gärna vilja mysa hos nån egen människa. Blogghjälpens katt vill inte ha nån kompis, annars hade jag fått flytta hem till dem. Nu måste jag hitta ett annat hem. Kan du hjälpa mig?

Kia

2 kommentarer:

  1. Håll ut!Din människa kommer! Tröstkramar och extra gos från Dui och Deco

    SvaraRadera
  2. Hej Dui och Deco. Läs dagens blogg så ska ni få se... Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...