fredag 22 december 2023

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Nu börjar blogghjälpen säga att jag är duktig, för jag gömmer mig inte så mycket längre.  Jag kan till exempel ligga i fönstret och kontrollera vad som händer utanför, eller som på dagens bild, ligga i vår korg och kolla vad som händer. Ser ni Fenja som ligger till vänster utanför korgen förresten?

Fast ibland kan jag tycka att det blir för mycket och då gömmer jag mig. Om ni kommer på öppet hus i morgon mellan 13-15 så kanske jag är framme och tittar på er! Det beror lite på dagsformen så att jama.

 Det här är sista inlägget innan jul. Nu ska snälla volontärer hjälpa oss trots att det är helger. Visst är de fantastiska! Det skulle inte bli nån jul för oss utan dom.

Fenja och jag och alla våra kompisar här på katthemmet önskar alla snälla människor en

GOD JUL!


4 kommentarer:

  1. Vad bra att du kan ligga i korgen och hålla koll på allt som händer.
    Stor kram och varmt tack till alla volontärer som ställer upp och hjälper er. Det värmer i hjärtat. Underbara människor som har hjärtat på rätt ställe. Stort TACK till alla volontärer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, visst är våra volontärer toppen! Vi gillar dom jättemycket, även om vi ibland inte visar det så mycket.

      Radera
  2. Det är för att du känner dig trygg där du är nu tillsammans med Fenja! Klart du mår bättre då och börjar bli ditt gamla jag igen! Så skall det vara!
    Här har det snöat i stort sett varje dag så husse har fått skotta snö i stort sett dagligen. Det gillar han inte! Hihi
    Fast tvåbeningarna vill ju ha en vit ju och det har de fått.
    Vi sade till husse att swisha en julpeng till er i början på förra veckan. Hoppas många gör det! Man kan välja bort lite godis (gäller INTE godis till katter) istället.

    GOD JUL till alla djur och sanna djurvänner och en extra GOD JUL till alla snälla volontärer!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, ja, jag börjar känna mig mer som mitt gamla jag igen. Så snällt av husse att swisha en peng till oss. Men givetvis får han inte skicka era godispengar!

      Radera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....