fredag 23 juni 2023

Katten Kendra på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Kendra på Södertälje Katthem.

Idag är det Missesommar. Tvåbeningar kan inte stava till det utan kallar det nåt annat men det är vi katter som vet vad det heter. 

Vi har tur som får hjälp även såna här dagar av snälla människor. Jag har som vanligt mycket att göra och när alla tvåbeningar lämnat ikväll ska vi katter fira själva. Vi kommer vara trötta i morgon så då har vi stängt. Men nästa lördag planerar vi att ha öppet som vanligt mellan 13-15.

Ni kanske är trötta på att jag tigger lite då och då? I så fall vill jag bara jama, att det ingår i mitt jobb som bloggkatt att se till att det finns pengar till vår mat, sand, vettisbesök och mycket annat, så jag kommer fortsätta tigga. Idag kallar jag det Missepeng och alla som vill och kan får gärna skänka en slant till oss. Swisha till 12345 25408 eller pg 389341-9.

GLAD MISSESOMMAR till er alla!


3 kommentarer:

  1. Hej fina Kendra!
    Hoppas ni fick en lugn midsommar! Det fick vi precis som vi alltid får och som vi vill ha det.
    Nu är det inga mera helgdagar förrän i november och det tycker vi är jamarskönt.
    Tur att det finns snälla volontärer som ställer upp i vått och torrt!
    Husse skickade en midsommarpeng (missesommar låter mycket bättre) tidigare i veckan men då skrev han inte "Missepeng" fast pengen kom nog fram ändå.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi fick en jättebra missesommar, men vi tycker det räcker med helger nu. Tack husse för missepengen! Det är välkommet må du tro.

      Radera
  2. Ps. Att be om pengar till en så pass viktig sak som katthem kallar inte vi att tigga. Ds.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Jag hade just legat och tänkt på viktiga saker när jag klev ut ur buren och blev blixtrad av blogg...