onsdag 7 juni 2023

Katten Kendra på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Kendra på Södertälje Katthem.

Idag har jag varit utsatt för grov misshandel!  

Det började med att vår hälsoansvariga lyfte ner mig och satte mig i en bur. Så långt var det mesta OK. Men sen kom vår vettis och stack mig med en jättestor och tjock nål i nacken! Det gjorde jätteont och jag har antagligen fått skador som kan hålla i sig länge. (Blogghjälpen: Kendra blev vaccinerad och kände absolut ingenting).

Nåjam, jag tar inte sjukledigt ändå utan jobbar på.

Igår skrev jag så här på fejsbok:

EN SÄRSKILD DAG

Idag är det nåt som kallas Sveriges Nationaldag. Det korrekta namnet är ju egentligen Sveriges Kattionaldag. Det måste ju uppmärksammas. Kendra på Södertälje Katthem skulle bli så glad om hon fick in lite välbehövliga pengar till katthemmet. Om ni har en slant över så swisha gärna den till 12345 25408 eller pg 389341-9- Skriv gärna "Kattional" på insättningen så vet Kendra att pengarna kommer från hennes initiativ.
Vi önskar alla en fin Kattionaldag!
 
Jag tycker man kan fira Kattionaldag hela veckan! Om nån mer har en peng över så blir jag och mina kattkompisar jätteglada.


2 kommentarer:

  1. Ja, tihi, med sådana fruktansvärda verktyg förstår jag att du får skador för livet. Det var allt tur att blogghjälpen förklarade vad som hände. Men vi tycker ändå synd om dig som hade sååå ont.
    Du är verkligen tålig och ansvarsfull som fortsätter att jobba och ordna saker på katthemmet trots dina ....eh skador.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, det är skönt när nån förstår hur jag haft det. Oj, så ont det gjorde.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...