onsdag 16 mars 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

 Nu har jag hört att människor hittat på mer tok här i landet. Ja, inte att det blivit nåt dumt krig, men man måste skicka in nåt som heter deklaration. Vi katter här på katthemmet tänker INTE skicka in nåt så dumt. Vi har viktigare saker för oss.

Vi har ju jobbat för att alla våra kompisar måste vara ID-märkta, som ni kanske vet. Tack vare vår kamp kommer det bli obligatorisk ID-märkning och registrering av alla katter från och med 1 januari 2023. Fast det är absolut inget som hindrar att man gör det redan nu om det inte redan är gjort. Tvärtom! Alla vi katter på vårt katthem är redan ID-märkta och registrerade till exempel. När vi får ett hem registreras vi bara om till våra nya adoptanter. Bra va?

Nu ska jag jobba lite igen. Vi har årsmöte den 26 mars och som ni förstår måste jag ju förbereda allt så det inte blir kaos.

 

3 kommentarer:

  1. Husse har redan gjort det där med deklarationen. Han för tillbaka fantastiska 44 kronor. Det går till godis åt oss har vi bestämt.
    Den obligatoriska ID-märkningen och registreringen är det bästa som hänt på länge. Vi var givetvis märkta och registrerade när vi flyttade hit från vårt katthem.
    Det är tur du förbereder det viktiga årsmötet! Ordning och reda!

    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Björn, vilken duktig husse ni har, fast jag antar att han inte kunnat klara det utan er hjälp? Jag vet ju hur det brukar gå om inte vi hjälper till.

    SvaraRadera
  3. Hur jag fick ett lån från Christy Walton Finance, har hamnat i händerna på bedrägerier tills jag träffar den här trogna långivaren som gav mig ett lån på 50 000 kronor nu tror jag att det fortfarande finns riktiga långivare online, här är e-postmeddelandet (christywalton355@ gmail.com) hos långivaren om du är i behov av ekonomisk hjälp kan du kontakta honom för hjälp: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...