fredag 25 juni 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

Häromdagen var blogghjälpen här på katthemmet. Och vad tror ni hon gjorde? Jo, naturligtvis måste hon in och blixtra mig! Hon sa att det var midsommar nu och att jag egentligen skulle ha en blomsterkrans på huvudet. Jag bara fnös åt henne! Blomsterkrans på huvet - har aldrig hört nåt så dumt.

För oss katter är det inget ovanligt med just midsommar. Vi vill bara ha det bra alla dagar. Det behövs inga särskilda helgdagar tycker vi.

Men jag vill i alla fall önska er en trevlig helg. Men glöm inte att stödja alla seriösa katthem, och ta hand om era katter!

 

4 kommentarer:

  1. Vi tycker inte heller om dessa helgdagar. Det bästa är när allt är som vanligt. Fast iofs firar vi inte missar mer än genom att husse kokar fisk åt oss.
    Vi vill önska er alla på katthemmet fyrbeningar och tvåbeningar en lugn och avkopplande helg!
    Hoppas alla tänker på er och skickar en liten peng. Det behöver ni alltid!
    Nospussar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jag tycker det låter som ett jättebra firande att husse kokar fisk åt er. Det räcker väl?

      Radera
  2. Ha! Blomsterkrans på huvudet! När skulle du ha tid att fixa den!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, precis! Nä här jobbas det med viktiga saker.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...