måndag 13 april 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättar


 
Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Idag gick jag igenom lite om vad som hände innan dumviruset slog till.  Blogghjälpen var ju en hel del på katthemmet då och vi jamade en ofta ihop. Nu kan vi inte göra det direkt, men vi har förstås telekattisk kontakt.

Det var så jag lyckades hitta dagens bild.

Blogghjälpens version är att jag var ute efter godiset som finns i den vita burken med svart lock som står bredvid mig. Hon misstolkar alltså allt som vanligt.

Den sanna och riktiga versionen är att jag är ute och kontrollerar att allt är på rätt plats på den där vagnen jag står på. Strax efter att bilden togs råkade burken med godis ramla ner på golvet och det for ut godisar. Jag var förstås tvungen att städa upp det. Tyvärr är det det som blogghjälpen misstolkat som om jag hela tiden var ute efter godiset.

Jam,så gick det till på den gamla goda tiden, innan dumviruset. Hoppas det snart är som vanligt igen!

7 kommentarer:

  1. Det är klart att du var hjälpsam och vill se till att allt som skall finnas på vagnen verkligen fanns där. En ovärderlig hjälp jamar vi.
    Det är egentligen ganska fräckt av blogghjälpen att ens antyda att du hade några andra avsikter.
    Att de placerat godisburken så att den råkade ramla ner är ju inte ditt fel.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är verkligen tur att mina följare förstår hur det verkligen står till och inte lyssnar på blogghjälpen. Hon har ju mer fel än rätt.

      Radera
  2. Åh, så väl jag känner igen mig i det där att bli missförstådd! Man har de ädlaste avsikter, men oftast får man inte alls de förväntade applåderna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, har du det likadant? Trodde det bara var jag som råkade ut för såna här missförstånd.

      Radera
  3. Men hallåååå! Tänk att blogghjälpen nästan alltid ska missförstå dina göranden... förstår hon inte att du arbetar??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä - och varför skulle hon förstå just det? Hon förstår ju nästan ingenting.

      Radera
  4. Marie, precis,, men tror du blogghjälpen är minsta tacksam för att hon inte stod på öronen?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...