fredag 27 december 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Nu har det tokat till sig ordentligt här på katthemmet må ni tro! Det är så illa, att blogghjälpen har fått klappa mig flera gånger på hela ryggen. Till och med när jag inte leker med henne! Tänk så tokigt det kan bli när man inte är på sin vakt!

Och inte nog med det. Nä, flera andra på katthemmet har också klappat mig. Det har de berättat för blogghjälpen också. Hon ser jätteglad ut då.

Hon säger att en bättre nyårspresent kan hon inte få. Nu tror hon inte det dröjer länge innan jag och min kompis Fendi får ett gemensamt hem. Vi fär se om hon har rätt.

Men jag jobbar förstås som vanligt. Närmast förbereder jag morgondagens öppet hus! Vi har jättemycket fina saker i butiken och jättegott fikabröd. Och vet ni vad som är bäst av allt! Jo, vi katter är här! Välkomna mellan 13-15 i morgon.

5 kommentarer:

  1. Vi tror att det är för att alla på katthemmet är så snälla som du nu litar på dem och låter dem klappa dig. Visst är det lite mysigt att bli klappad?
    Vi saknar husse och han oss. Fast vi tänker på alla de kompisar som går ensamma ute i kylan och inser att vi som du har det bra.
    När du och Fendi fått ett eget hem blir det ännu lite bättre.
    Hoppas många kommer till er idag.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam både att alla tvåbeningar här på katthemmet är snälla och att jag har fått Fendi som kompis betyder jättemycket för mig. Förstår att ni saknar husse. Men jag hoppas tiden går fort så han snart är hemma igen.

      Radera
  2. Oj, vad roligt att många kan klappa dig. Visst är det skönt? Vi hoppas att det snart kommer ett par fina tvåbeningar som kan ge dig och Fendi ett föralltidhem. Men ni har det bra på katthemmet också, för det är viktigt att det blir ett riktigt bra föralltidhem.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Marie, nja, nu kanske vi inte ska säga att jag tycker riktigt bra om att bli klappad ännu, men det är OK. Blogghjälpen säger att bara det är ett stort framsteg.

    SvaraRadera
  4. Anonym, du har alldeles rätt i att det är viktigt att det blir ett riktigt bra för-alltidhem. Vi har redan väntat ett tag och vi kan vänta lite till på den/de rätta människorna.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...