söndag 1 december 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Puh, idag har jag verkligen försökt koppla av lite. Jag har känt att jag och mina kompisar behövde ta det lite lugnt.

Gårdagens Julmarknad var en succé - det är bara att konstatera. Jag är väldigt nöjd med allt och alla. Precis allt gick precis som jag hade planerat.

Det kom många människor. Det var många som har adopterat katter från oss som hälsade på och berättade hur det gick för katterna. Sånt är vi alltid intresserade av att få veta.  De handlade mycket i vår second handbutik och många var inne och hälsade på oss katter också.  Några kompisar fick intresseanmälningar också

Vi katter var förstås särskilt nöjda med att försäljningen av våra juldukar gick bra. Vi sålde 9 stycken! Tror det berodde både på att de var väldigt fina och att man förstod att priset var helt rätt!

Men vi har hängt upp nya dukar där de som sålts hängt och de kommer vara till salu ända fram till jul!


10 kommentarer:

  1. High tass! Så duktiga ni katter varit, speciellt du Isadora, som trimmat er servicepersonal så bra.
    //Klemens, från Cirkus Boman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klemens, jam jag är riktigt nöjd med hur alla uppträdde!

      Radera
  2. Vi blir så glada att läsa att det blev succé på julmarknaden. Väl förberedd av dig och dina underlydande = det blir succé! De där dukarna låter väldigt spännande.
    Hoppas ni vilar er ordentligt nu för vila är också en viktig del av livet.
    Nospuss till dig fina Isadora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, vi vet att vi måste ta det lite lugnt ibland för att orka med allt. Men vi jobbar på för fullt i alla fall.

      Radera
  3. Jag förstår att du är trött efter allt arbete med julmarknaden. Idag förtjänar du att vila.
    Handdukarna är väldigt fina. Roligt att det kom mycket folk och att några av er kanske får fina föralltid hem.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det är alltid roligt när det kommer trevliga människor. Hoppas det kommer många på torsdag och lördag också!

      Radera
  4. Dumma matte!! Hon sa att hon var tvungen?!! att göra en annan grej i går än att åka till ER! Det är INTE ok och vi är jamararga på henne, så här får det inte gå till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, VA?? Tvungen? Nä, det här duger inte! Jama till henne att komma på lördag istället.

      Radera
  5. Tassen upp för väl utfört arbete! Det förstod jag förstås redan innan, men man vet ju aldrig när man har med tvåbeningar att göra, de kan sabotera de mest perfekta planer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, du har så rätt som vanligt. Tvågeningar kan man aldirg riktigt lita på.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...