tisdag 3 december 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen här med några saker.  Hon skulle också kolla att vi hade juldukar så det räckte, men det visade sig att det sålts ännu fler sen i lördags! I morgon ska hon hämta kompisar i Gnesta som varit hos vettisen och då kan hon hänga upp fler så ingen ska behöva missa att köpa en fin duk av oss.

Jag fick några ynka godisar och som tack lekte jag med henne en stund. Sen gick hon över till buren mitt emot vår och lekte med röda pricken med de katterna. Då satt jag hela tiden och tittade på dom. Efter en stund förstod blogghjälpen vad jag menade och kom och lekte en liten stund till inne hos oss.

Annars vill jag bara jama att jag tycker ännu mer synd om de katter som ännu inte har nånstans att bo. Tänk att tvingas vara ute dygnet runt i det här vädret, och ofta utan mat också. Vi önskar så att vi kunde hjälpa ALLA.

4 kommentarer:

  1. Vad bra att du fick litet godis. Man kan faktiskt SE godiset på bilden. Vi önskar också att vi kunde hjälpa alla hemlösa katter men är glada över att du och dina kompisar har ett så fint hem på katthemmet. I väntan på ett föralltid hem naturligtvis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, jag är också glad att jag bor här och slipper springa omkring ute och leta mat, frysa och vara rädd.

      Radera
  2. Du är allt bra snäll du som.låter blogghjälpen leka lite. Hon tycker det är jättekul tror vi. Dock är din lön för det i form av lite godis i magraste laget.
    Vi önskar också att inte en enda katt skulle behöva gå ut i regn, snö och kyla eller behöva råka ut för de många elaka tvåbeningar som tyvärr finns.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam nog är det vi som är snällast? Men hon gör väl så gott hon kan, blogghjälpen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...