tisdag 15 oktober 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

IDag har jag haft semester. Fast jag har inte tokat till det så som många tvåbeningar gör, det vill jama genom att resa bort. Nä jag har varit här på katthemmet, men jag har inte jobbat med några förberedelser.

Däremot har jag förstås funderat en hel del. Jag funderade till exempel på varför det är så svårt för lagstiftare och beslutsfattare att komma fram till att alla katter ska ID-märkas och registreras.

Det är sen länge lag på att hundar ska ID-märkas. Varför ska vi katter behandlas som mindre värda? Jag tycker att de som tvekar om att fatta ett sånt beslut även för oss katter är både dumma och fega! Så det så!

6 kommentarer:

  1. Vi katter är rätt duktiga på att se till att få tid för återhämtning, och med ditt fullspäckade program behövs förstås litet extra sån tid!
    Det är verkligen obegripligt varför hundar ska märkas, men inte katter?! Hoppas verkligen att det snart kommer en lag om märkning av katter, det verkar ju vara på gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, jo det är klart. Jag behöver nog lite mer tid än de flesta för återhämtning. Det är väldigt mycket att göra nu.

      Radera
  2. Vi har återhämtat oss hela dagen idag (också). När vädret är grått och blött är det bra att koppla av.
    Vi såg att utredningen om obligatorisk märkning av katter nu är ute på det som kallas remiss. Hoppas det går snabbt och framförallt att det går snabbt för politikerna att fatta beslut sen. Vi litar inte riktigt på det.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, såna dagar är bra att använda till återhämtning. Vi ska nog inte ha så stora förhoppningar att det går snabbt med nytt beslut, men vi hoppas det kommer.

      Radera
  3. Förstår inte hur det kan vara så svårt att fatta beslut om ID-märkning av katt. Det har stötts och blötts sedan flera år och inget har hänt. Typiskt veliga politiker! Det enda de tycks vara bra på är att förhala viktiga beslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam håller med dig. Hur svårt kan det vara att göra så vi katter värderas på samma sätt som vovvar?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...