lördag 27 juli 2019

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.

Nu har jag klarat av öppet hus. Det kom fler än vi förväntade oss. Vi trodde många låg på badstranden, men uppenbarligen hade flera vettigare saker för sig.

Häromdagen fick vi inte en liten katthona som visserligen var öronmärkt, med ingen, inklusive närbelägen veterinärklinik kunde tyda öronmärkningen. Då kom katten till oss. Gissa om vår hälsoansvariga lyckades tyda öronmärkningen?

Jodå, och som tur var fanns katten registrerad i SKKs ID-register. Ägaren kontaktades och var överlycklig över att deras försvunna katt fanns hos oss. Den hämtades idag och är nu hemma igen.

Sånt här gör att vi än en gång vill påpeka vikten av att ID-märka OCH REGISTRERA sin katt. Det bästa är att katten är märkt både i örat och genom chip. Då ökar chansen att få tillbaka sin försvunna katt.

7 kommentarer:

  1. Men så skönt för den katten att få komma hem! Hälsoansvarig kan trolla när ingen annan kan läsa en dålig märkning! Hurra för henne!
    Alla mina kompisar här hemma är märkta i örat och med chip. Och vi får inte gå på fri tass så vi inte skadas eller kommer vilse.
    //Klemens fd skyggis, numera tryggis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirkus Boman, jam det är alltid bra när en katt kommer tillrätta - om den bor i en bra familj alltså.

      Radera
  2. Hurra för hälsoansvarig som kunde läsa märkningen så att lilla vännen kunde komma hem igen.
    Det är väl klart att det kom mycket folk idag! Jag tror att alla var nyfikna att få träffa dig som ny bloggkatt. Mjau, mjau.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam det var säkert många som kom för att träffa mig. Det ror jag nog.

      Radera
  3. Vad kul att det kom fler än väntat till er idag. Allt var ju väl förberett genom din försorg.
    Att ID-märka sin kisse är en billig metod som ökar chanserna att få tillbaka sin ögonsten om det hemska att kissen försvann skulle inträffa.
    Vilken jamartur att hälsoansvariga kunde tyda öronmärkningen så kissen kunde återförenas med sin familj.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, jag hade förstås förberett allt in i minsta detalj. Jag börjar ju bli van bloggkatt nu.

      Radera
  4. Marie, nackdelen med örontatuering är just att den blir otydlig med åren. Det bästa är både öron- och chipmärkning.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...