torsdag 4 juli 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem säger "HEJ DÅ"

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Jahajam, vilken dag!

Först gjordes det ett hembesök. Sen berättade den snälla tjejen som gjorde hembesöket för alla andra i Adoptionsgruppen vad hon tyckte. Det bestämde på stående tass att mitt nya hem verkade toppen.

Sen ringde de till matte och berättade det. Det dröjde inte många minuter förrän matte och husse stod i dörren med en transportbur för att hämta mig.

De på katthemmet känner min matte, för hon är volontär där. Hon har två andra katter, men de är lugna och snälla, så vi tror det ska gå bra. Det är ju bra att jag också fått lära känna matte lite på förtass.

Jam, som ni förstår har jag flyttat till mitt nya hem nu! Jag tror jag kommer trivas där.

Jag vill tacka alla som följt mig via bloggen. Ni anar inte hur mycket ni betyder. Det är ju inte så roligt att berätta om sina tankar och iakttagelser om ingen är intresserad.

Snart kommer en ny kompis berätta om sitt liv på katthemmet. Lovar ni att stödja den katten också?

16 kommentarer:

  1. Åh vad glada vi blir! Dansar svansdansen för dig. Hoppas att du ska trivas riktigt bra i ditt nya föralltid hem. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jam, det hoppas jag också.

      Radera
  2. Oj då fort det gick!! Tänk att du är HEMMA!! Vi är så glada för din skull. Vi kommer att sakna dig men hoppas att vi får en rapport sådmåningom! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag tror matte kommer berätta hur det går när jag bott in mig lite.

      Radera
  3. Oj vilka roliga nyheter! *svansdans*
    Tänk att du får sova i ditt eget hemma i natt! Även om det är jamarläskigt i början så är vi säkra på att det kommer bli bra. Vi hoppas att din nya matte ger oss uppdateringar om hur det går.
    Stort lycka till från oss!
    Naturligtass kommer vi följa nästa bloggkatts också!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, fast jag vet inte om jag kan sova nåt i natt!

      Radera
  4. Lycka till, sötnos! Jag glömmer dig inte, och vi lovar att stödja också nästa bloggkatt! 😘❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, vad snällt att ni stöttar min kompis som bloggar efter mig!

      Radera
  5. Vi får faktiskt en liten tår i ögat. Det är glädjetårar! Du får ett eget hem och vilket hem! En volontär på katthemmet vet ju precis dina behov!
    Fantasstiskt bra lösning! Vi kommer givetvis att sakna dig här men att du fått ditt egna hem går före allt!
    Givetvis kommer vi att följa din efterträdare här!
    En sista nospuss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam kommer sakna er också, men det är klart att ett eget hem går före allt.

      Radera
  6. Vad var det vi sa, Gitte! - Sippelipp så händer det!!

    SvaraRadera
  7. Mjau, glädjetårar för dig. Åååå, vad spinnande och vad bra det kommer att bli, när du redan känner din nya matte.
    Lycka till till dig och din nya familj. Tänk att du är hemma nu. Toppen.
    Glöm inte att be din matte berätta hur det går för dig, för vi bloggläsare glömmer inte de katter som bloggat och som fått hem. Vi vill gärna följa dem i sina nya hem.
    Nu ser vi fram emot en ny bloggkatt. Spinnande! Klart vi ska hjälpa han eller hon i sitt viktiga arbete med bloggen och - naturligtvis - vilken sak som är viktigt att ta upp på mötena så att denna viktiga fråga inte glöms bort.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, tack för att ni för "den viktig frågan" vidare till min kompis. Kanske blir den äntligen löst?

      Radera
  8. Det bästa som kunde hända dig, Gitte! Så roligt att du bor hemma nu. Och hos en volontär. Låter perfekt. Hoppas att du ska trivas tillsammans med de andra katterna. Det kommer nog att ta lite tid att bo in dig och bekanta dig med dina nya kattsambor.
    Önskar dig allt gott, lilla Gitte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, tack! Ja, det blir ju nåt helt nytt för mig, men på katthemmet vet man att matte är klok, så vi tror det ska gå bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...