torsdag 5 oktober 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Så har det varit öppet hus igen. Jag hade förstås allt under kontroll. Jam,  utom blogghjälpen förstås. Hon kom in i buren och blixtrade mig igen. Den här gången hade hon med sig några kulor Royal Canin Oral. Det är ju egentligen vanlig kattmat som är bra för våra tänder, men jag och de flesta andra katterna gillar det.

Men, eftersom det ju egentligen är kattmat borde det inte räknas som godis och då borde vi få mycket mer! Varje katt inser denna enkla sanning, men för blogghjälpen är det tydligen obegripligt. Hon tycker det räcker med några ynkliga kulor.

Men jag ger inte upp! Här ska nog läras ut en hel del till en viss blogghjälp.

6 kommentarer:

  1. Du får säkert ordning på blogghjälpen och hennes uppenbara problem med godistilldelningen även om det kommer att ta lite tid. Fast vet du - blogghjälpen vill nog bara ditt allra bästa. FÖR mycket godis mår man inte bra av det heller men för lite är heller inte bra.
    Jamarsvårt det där men du löser det.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det finns ingen som helst risk att det blir för mycket godis på det här katthemmet må du tro!

      Radera
  2. Så bra att du har koll på allting! Blogghjälpen är tuff när det kommer till gottisar, eller snarare snål..
    Du är jättefin! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, snål är jamet! Jättesnål.

      Radera
  3. Märkligt, ser blogghjälpen inte skillnad på kattmat och godis?
    Visserligen är ju tvåbeningar lite konstiga men nog trodde jag att dom hade bättre syn än så.
    Vi katter ser ju skillnad direkt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, hon verkar ha väldiga synproblem. Hon skulle behöva ha min syn istället.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...