måndag 9 oktober 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar



Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Idag tänkte jag rapportera lite om  min föregångerska, Nina.

Som ni vet har hon fått ett toppenhem. I början var det förstås lite jobbigt för henne, för det var en ny miljö, nya människor och nya katter. Ja, även om en av dom kommer från katthemmet, Sally.

Hon gömde sig en hel del, men så småningom kom hon fram och kunde till och med ligga på ryggstödet på soffan när husse låg i soffan. Fast de fick inte röra henne! Nån måtta fick det förstås vara.

Nu har hon börjat leka med sina leksaker. Matte kan ibland få klappa henne lite, men ibland får hon inte alls det. Allt ska ske på Ninas villkor, och det tycker matte och husse är helt OK.

De älskar sin fina katt, som numer heter Mimmi förresten. De tycker det gått över förväntan. Det tycker vi också, men å andra sidan vet vi att det är riktiga kattmänniskor hon hamnat hos.

Tänk om det blir likadant för mig en dag!

12 kommentarer:

  1. Vad glada vi blir över en rapport om Nina. När hon redan börjar känna sig så trygg kommer det att bli jättebra på lite sikt. Hon har verkligen haft tur som fått komma till en jamarbra familj.
    Det kommer du också att göra! Det är vi helt säkra på.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, Nina har verkligen haft tur. Hoppas vi alla får sån tur.

      Radera
  2. Ååååå vilka härliga nyheter angående Nina/Mimmi!! Underbart att hon leker och närmar sig sina människor så sakteliga. En dag kommer du också att ligga på soffryggstödet nära dina människor!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tror du att jag kommer göra det?

      Radera
  3. Jamarroligt att höra hur det går för Mimmi. Och visst har hon fått ett fint hem, där husse och matte förstår att hon behöver tid på sig att lita på dem. Det kommer!

    F.d. hemlös som numera ligger i knät hos matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, tänk att du vågar ligga i knät! Vad modig du är.

      Radera
  4. Åh så roligt att få en rapport om Nina/Mimmi, kul att det går så bra! Det kommer att bli bra för dig också Tessie, det är vi säkra på.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, kanske blir det så bra för mig också en vacker dag.

      Radera
  5. Jag blev jamarglad över att höra hur Nina har det nu.
    Nytt hem och nytt namn, med andra jam en nystart för henne på alla sätt.
    Klart att detta kommer att hända dig också, det tar bara lite tid innan dina rätta människor kommer.
    Men bättre att vänta på dom rätta än att flytta till fel.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, ingen av oss katter vill hamna i fel familj.

      Radera
  6. Så väldigt trevligt att läsa om hur bra Nina fått det i sitt nya hem! Det är alltid så intressant att få veta hur det går för katterna i de hem de flyttat till. Det ska bli intressant att en dag få läsa om hur bra du har det i ditt nya hem, Tessie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, tänk den dag jag får berätta att jag fått ett eget hem! Den dan längtar jag efter!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...