tisdag 3 oktober 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Oj, vad man får slita när man är bloggkatt! Jag hade inte mer än hunnit återhämta mig från inslaget jag visade igår när SVT gjorde ett reportage med anledning av Kattkörkortet förrän det var dags idag igen!

Nu kom nämligen SVT i Södertälje och gjorde ett reportage som ska visas på lokal TV snart. De intervjuade blogghjälpen och eftersom jag tränat henne i kommunikationskonsten gick det ganska bra.

Efter inspelningen gick journalisten runt och filmade oss i burarna och tog stillbilder också. Jag vet inte om jag kommer med i det här reportaget också, men huvudsaken är att det blir fokus på oss hemlösa katter. Vi är alldeles för många.

Nu hoppas jag faktiskt att media ligger lite lågt ett tag så jag kan ta det lugnt. Fast det är kul att vi syns också!

14 kommentarer:

  1. Oj du börjar redan bli en tv-kändis!
    Blogghjälpen är ju ofta förvirrad och hjälplös utan er men jag måste jama att hon är bra på att följa era direktiv när hon intervjuas, hon brukar sköta sig riktigt bra då!
    Vilken jamarbra bild på dig, du är så söt Tessie!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. ALice, hi-hi - TV-kändis, det låter så kul! Roligt att du gillar bilden.

      Radera
  2. Det är jamarbra att media uppmärksammar kattens situation i vårt samhälle. Det kan vi aldrig få för mycket av. Många har ingen aning om hur många övergivna katter det finns.
    Däremot måste du ju få vila dig ordentligt mellan varven och givetvis belönas rikligt med godis för dina framträdanden.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, just det där sista går inte så bra. Måste jobbar hårdare med blogghjälpen!

      Radera
  3. Vilken evig tur att du och alla dina föregångare har medietränat blogghjälpen!!!!.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, visst, men hon behöver tränas på många andra områden också!

      Radera
  4. Det är ju jamarbra att det skrivs om er övergivna katter! Tänk att få bli kändis så här i början av din karriär som bloggkatt. Men jag vet att framgången inte stiger dig åt huvudet, utan att du fortsätter ditt arbete med alla fyra tassarna på golvet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam om man tappar tassfästet blir det ju bara tok av alltihop.

      Radera
  5. Jamarbra att ni kommer i media och att det skrivs om alla er övergivna katter. Folk har ingen aning hur många det finns.

    Blogghjälpen är vältränad av dig! Hoppas se många artiklar om dig och dina kompisar i framtiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, nä det är sorgligt hur lite allmänheten vet om oss hemlösa katter. Det borde undervisas om oss i skolor och överallt!

      Radera
  6. Kan bara jama som alla ovan mig.
    All uppmärksamhet för hemlösa katter är bra och kanske kanske kan någon tvåbening tänka till.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, tänk om nån tvåbening tänker till!

      Radera
  7. Vi injamar med de andra! Jättebra ju mer det syns och skrivs. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag gör allt jag kan för att media ska uppmärksamma vår situation!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...