fredag 31 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Tänk vad mycket som kan hända en dag på ett katthem. En del saker har man räknat med, andra inte.

Som igår, då hade blogghjälpen tänkt ta det lugnt på kvällen. Istället fick jag beordra henne att skjutsa en av mina kompisar som hade lite ont, till vettisen.

Idag när hon var på katthemmet hade jag planerat att hon skulle göra vissa saker. Då ringer telefonen (eller den LÄT i alla fall) och då var det en tjej som hittat ett kanonhem åt två av mina kompisar som inte fick stanna kvar i det hem de fick för nåt år sedan.

Eftersom det fanns en möjlighet att katterna skulle slippa stressas i onödan och istället få åka direkt till sitt nya hem utan att komma till katthemmet, fick jag ordna så att blogghjälpen gjorde hembesök direkt. Hon fick ta med sig avtal som alla kattägare får skriva under och i morgon flyttar katterna till sitt kanonhem!

Nu ska jag ägna kvällen åt att tänka på att en dag kanske jag får ett kanonhem!

12 kommentarer:

  1. Söta Pauline - tänk en dag är det din tur att packa å greja inför din flytt :-).
    Sååå skönt för dina kompisar att de snabbt fick ett nytt hem.
    Nosbuff till dig
    ps. hoppas du får koppla av i kväll som du tänkt, man vet ju aldrig om ngt akut ärende kommer upp på katthemmet....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, här får man sova med ena ögat öppet. Rätt som det är kan det hända nåt!

      Radera
  2. Så bra att det löste sig för dina kompisar. Dina människor kommer de också, även om du får vänta lite till så är det ju viktigare att det blir rätt. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, jag vantrivs inte på katthemmet, även om jag också vill ha ett eget hem så klart.

      Radera
  3. Här får man väl ändå jama att blogghjälpen skötte sig bra, även om vissa planerade saker fick anstå litet? Med tanke på hennes allmänna virrighet verkar detta klaffat perfekt!
    Längtar till den dagen DINA människor dyker upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jo jag var ju där och kunde styra upp allt, så det gick bra. Jag längtar också till den dag mina människor kommer. Det ska bli kul att skriva bloggen den dagen!

      Radera
  4. Hoppas din kompis som fick åka till vettisen mår bättre nu !
    Låter ju kanon att dom 2 katterna kan flytta direkt till sitt nya hem :)

    Trevlig helg på er alla !

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jam, han mår bättre men måste tyvärr ha tratt på sig några dagar till.

      Radera
  5. Men en sån tur att du tar tass om alltihop! Tur du kunde skicka Bloghjälpen på hembesöket så kompisarna får flytta direkt. Det är ju stressigt nog att flytta en gång.
    En dag kommer din människa, och då vet du bara att NU är det rätt. Man ska välja noga.
    Det blir ju fel ibland, för tvåbenta förstår inte oss katter så bra, även om de är snälla. Kanhända att det finns katter i hushållet som INTE vill ha nya kompisar, eller så blir någon sjuk, eller något annat händer som inte är kattens fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det är aldrig kattens fel om vi inte kan bo kvar hemma, så tycker jag i alla fall. Det har gått jättebra med flytten.

      Radera
  6. Så bra att dina kompisar får åka direkt till sitt nya hem. Vi önskar dem lycka till! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag tror de kommer få det jamarbra!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...