onsdag 29 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu har jag bestämt en sak!

Ny regeringen ska höja skatten på olika saker. Bland annat ska de som  bor i Stockholm få höjd skatt.

Jag har ännu inte sett ett enda ord om att man ska lägga en enda krona på att få till en ny djurskyddslag. Det tycker jag ska prioriteras. Dessutom tycker jag det ska bli en statlig eller kommunal skyldighet i hela landet att stötta de som tar hand om oss hemlösa katter.

Innan det här blir verklighet kommer jag inte att betala en endaste krona i skatt! Det har jag bestämt idag.

8 kommentarer:

  1. Jamarbra beslut Pauline! Du e minsan inte 'skyldig' regeringen en endaste krona förrän de vaknar till å inser att även djur tillhör ett bra samhälle å har rätt till värdiga liv, punkt slut å Nosbuff till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nääää! Jam är inte skyldig staten ett enda öre *stampar med tassen*

      Radera
  2. Du är en klok tjej du! Borde vara statlig skyldighet att se till att alla djur mår bra. Stå på dig och håll i plånboken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, jam, jag håller tasshårt i plånisen!

      Radera
  3. Vi jamar helt med dig och tycker att man ska kattöronmärka vissa sKATTepengar så att de verkligen går till behövande djur <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, jam, det borde man verkligen göra. Vart tar pengarna som är tänkta för oss vägen?

      Radera
  4. Jamarns vilka kloka ord! Vi kommer göra precis som du och vägra betala skatt, tyvärr säger matte att hon måste men någon skatt på våra gottispengar kommer de inte få. *stampar med tassen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, bra! Inga skattepengar på gottis!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...