fredag 17 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu är det verkligen mycket att göra.

Först måste jag ordna allt inför medlemsmötet i morgon. Alla betalande medlemmar är välkomna till katthemmet för att få lite information om vad som händer. Som ni förstår är det jag som håller i allt detta.

Sedan ska blogghjälpen till Öråkers gård på söndag. Gissa vem som måste förse henne med material? Jojam, visst är det jag.

Sen är jag arg också. Det har nämligen kommit till mina öron att både katthemmet i Uppsala och katthemmet i Ronneby kan tvingas stänga! Hur tänker folk? Går det verkligen inte att hitta en enda lämplig lokal i vare sig Uppland eller Blekinge? Nog borde väl nån ha en passande lokal så de kan fortsätta sin viktiga verksamhet. Extra dystert är det ju att verksamheten hotas just inför vintern. Kanske är det nån som känner nån som skulle kunna ha en lämplig lokal? Kolla med vänenr och bekanta är ni snälla.

 Sen ska jag berätta att min lilla kompis, A, fortfarande lever och äter. Det kommer ta tid innan vi vågar tro att det ska gå vägen, men vi gör allt vi kan för henne! Det är hon värd.

6 kommentarer:

  1. Mycket att styra och ställa med! Tur att Blogghjälpen har dig! Riktigt illa med katthemmen, förstår inte...ledsna! Håller alla tassar och tummar för lilla A.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, utan en bloggkatt vore blogghjälpen helt förlorad.

      Radera
  2. Ynkligt om katthemmen du nämner skulle behöva stänga pga av lokalbrist! Det MÅSTE ju gå att ordna, vi håller tummisarna för det och för lilla A.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, man tycker ju att nån borde ha en lokal som går att använda till att ta hand om hemlösa katter.

      Radera
  3. Nog borde det finna nån lokal till katthemmen? Men vi kommer även ihåg hur lång tid det tog för er att hitta en ny. Synd att kommunerna inte kan prioritera katter lite mer. *hänger med morrisarna*
    Det går nog bra för blogghjälpen nu när du har skött planeringen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, visst är det synd att inte katthem stöds av kommuner i större utsträckning.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...