onsdag 13 februari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag har det varit körigt här igen. 

Eller, det kanske det inte varit egentligen men jag har uppfattat det så. Det är ju nämligen så att när man håller på att skriva en spännande deckare, måste man koncentrera sig. Det kan vara svårt ibland när det kommer in människor på katthemmet. Som ni alla vet är jag ju, förutom författare, även vaktmästare. Det betyder ju att jag måste kolla varje person som går förbi min vaktmästarbur på katthemmet.

Ibland är det ett fasligt springande och jag måste ju kolla ALLA varje gång de passerar. Jag tror att jag kanske blivit ännu mer noga med vem som kommer in nu när jag skriver deckare. Man blir liksom medveten om hur snabbt nåt tokigt kan hända.

Men jag jobbar i alla fall på slutet på min deckare. Kanske blir den klar till i morgon.

Under tiden kan ni titta om era namn finns med bland de vanligaste kattnamnen. Jag kan konstatera att Fortuna inte finns med bland de 50 vanligaste namnen. 

18 kommentarer:

  1. Det är ett väldigt viktigt jobb du har.
    Vi vet att våra namn inte finns med bland de vanligaste för husse bestämmde och det är inte så vanliga namn vi har.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nä era fina namn har jag inte hittat nån annastans.

      Radera
  2. Tihi, varken jag, Frank eller lillfj Lurrvar finns med på listan. :)

    Så spinnande det ska bli att få läsa slutet på deckaren!

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linnsen, nä ni har också fått helt egna, fina namn.

      Radera
  3. Jag förstår att du blir mer uppmärksam när du skriver din deckare. Själv skulle jag nog aldrig våga skriva. Man måste nog ha starka nerver för att inte bli rädd för det man skriver. Så bra som du skriver förstår jag att du blivit en kändis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det kan inte undvikas att man blir mer på sin vakt. Du kanske passar mer för poesi än för deckare?

      Radera
  4. Du har många nystan i luften, akta så du inte jobbar för hårt och blir utkattad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, när, jag är duktig på att vila mellan varven ser du.

      Radera
  5. Jag låg på plats 21 och Bosse på 49, men jag blev jamarns irriterad när jag såg att bådas namn var mer vanliga på skällisar. Får skällisar verkligen ha kattnamn? Mårrgan var inte med alls på listan.
    Du får se till att du får ordentligt med lön (läs godis) nu när du trippeljobbar som både författare, vaktmästare och framför allt heltidsjobbet med att ta tass om blogghjälpen. Tur att hennes kissar avlastar dig med det när hon är hemma.
    Vi väntar med spinning på slutet av boken.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag ifrågasätter också om skällisar får ha kattnamn. Tror inte det. Jag kan avslöja att det, som vanligt, är torftigt med ersättning för mitt jobb!

      Radera
  6. Inte alls konstigt att du blir mer på din vakt nu när du skriver en spinningsroman. Man lever sig ju in i det man skriver, och då blir det nästan som om det händer på riktigt. Det är modigt av dig att fortsätta skriva trots att det påverkar ditt övriga liv. Det märks att du brinner för ditt kall, och det är kännetecknet för en riktigt begåvad författare!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, *rodnar* oj vad mycket fint beröm. Ska genast visa blogghjälpen vad du skrivit.

      Radera
  7. Mjau både jag/Mimmi och jag Sessan/ fanns med varsin gång där på listan. Så Mimi och Sessan är nog ganska vanliga namn.

    Ska bli spinnande att följa sista kapitlet på din deckare.

    Tass Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, fast egetgligen spelar det ingen roll vad vi heter. Det är hur vi ÄR som är viktigt.

      Radera
  8. Bra att du håller koll på ALLA som passerar DIN vaktkur !!
    Mitt namn är inte heller med på namnlistan = ytterst märkligt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det går inte att ge avkall på säkerheten!

      Radera
  9. Snart tror jag du konkurrerar ut hon Camilla läckberg på bokaffärshyllorna ;-)
    Ingen av mina katters namn fanns med på 50 populärsate namnen listan. Fast jag vet att Hugo är bland de populäraste på människopojkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, det vore jamarkul om jag kunde konkurrera ut henne. Jag skulle ge många pengar till katthemmet om mina deckare blev utgivna.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...