torsdag 7 maj 2009

En av Sörmlands mysigaste katter söker ett hem


Hej, det är Pärlan på Södertälje Katthem. Nu bloggar jag från min nya bur. Ni ska snart få ett kort på hur fin jag ser ut i den nya buren.
Att flytta har varit kul. Jag har fått helt nya uppgifter här på katthemmet. Igår var blogghjälpen här. Jag hoppade genast upp i hennes knä som vanligt. När vi hade gosat en lång stund var jag tvungen att hoppa ner och kontrollera att allt gick rätt till i köksregionen. Jag har nämligen uppsikt över den och där jobbas det nästan jämt. Det är ett stort ansvar jag fått att övervaka allt där, men jag ska klara av det.
Du kan komma och se hur jag har det i min nya bur idag mellan 17-19 på Morabergsvägen 6D. Du kanske behöver en duktig kontrollant i ditt hem? Om du är snäll vill jag jättegärna komma till dig.
Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...