onsdag 24 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.

Nu ska jag berätta en sak för er. Jag har ju berättat ganska många saker under min tid som bloggkatt, men idag ska jag berätta en alldeles särskild sak.

Det är nämligen så att i natt ska jag sova min sista natt här på katthemmet! I morgon kommer nämligen min matte för att hämta mig. Hon har tagit ledigt ändå tills påsken är slut för att vi ska får tid att lära känna varandra riktigt.

Gissa om det är en liten katt vid namn Madonna på Södertälje Katthem som inte kommer kunna sova så mycket i natt? Fast blogghjälpen säger att jag ska försöka i alla fall, för jag får ju inte vara alldeles uttröttad när jag kommer till mitt nya hem. Då får jag ju jättemycket att göra med att både lära känna min nya kompis, min nya matte och hela lägenheten.

Ja, försöka ska jag ju, men tankarna far ju runt i min skalle så jag blir alldeles yr. Så fort jag försöker sova börjar jag tänka på nåt nytt. Det är väl inte så konstigt. Jag ska ju få ett alldeles nytt liv.

Jag berättar mer i morgon.
Madonna

16 kommentarer:

  1. Grattis till dig! Du kommer att få de kanonfint de e ja säker på! Grädde varje morgon, Dentabits varjekväll.

    Ha de så jättegott Madonna!

    SvaraRadera
  2. Vad kul, vi trodde att du skulle få vänta längre! Klart det är pirrigt! Vilken toppenmatte som ska vara hemma så länge för att allt ska bli bra för dig. Vi kommer att sakna dig jättemycket "sniff" men det är toppen att du sak hem! Hoppas att vi får höra lite om hur det går för dig. Nospussar och tasskramar

    SvaraRadera
  3. Vad roligt för dig! Lycka till med allt nu, det låter som att du har fått en kanonmatte! Massor med lycka till-kramar och gos från mig!

    SvaraRadera
  4. Ååå, då kommer inte vi heller kunna sova av all spänning! Tur att du har övningspackat redan. Vad bra det låter att din matte kommer att vara hemma länge med dig och din nya kattkompis. Hon verkar vara en toppen-toppen-matte! Vilken tur ni har som har hittat varandra! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Å, så glada vi blir! *svansdansar* Då slipper du vänta ända till påsk... tänk, en så snäll matte du fått som tar V.A.N.K-ledigt så där! Vi önskar dig all lycka till och hoppas att du får ett underbart liv med din nya matte och din nya kompis... ha det så jättejättebra!

    Nospussar från alla klosterkatterna genom Imma, abbemissa. Jenny och Majsan hälsar särskilt mycket!

    SvaraRadera
  6. Tänk så fort det har gått. Tyckte det var alldeles nyss som du jamade försiktigt om hur du hamnat på katthemmet. Det har varit kul att jama med dig kompis. Lycka till i ditt nya hem. *kompisbuff*

    SvaraRadera
  7. Åh va skoj. Grattis och lycka till i ditt nya liv.

    Många kramar från Helena, Mysis och Krypto

    SvaraRadera
  8. Men var roligt Madonna, att du ska få ett eget hem med bra kompisar och ny matte.
    *Svansdans*
    Lycka till i ditt nya liv.

    Tasskram/
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  9. Hej Nea the Cat. Jag tror också jag kommer få det kanonfint. Dentabits varje kväll... *drömmer*

    SvaraRadera
  10. Hej Dui och Deco. Jag tror jag får ett toppenhem med en jättesnäll matte och kompis. Ska nog försöka berätta lite hur det går längre fram.

    SvaraRadera
  11. Hej Karin. Tack för alla kramar och gos. Det känns jättebra.

    SvaraRadera
  12. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det är jättesnällt att ni har solidaritetsvakat i natt. Antar att ni är lika trötta som jag? Fast lite dåsade jag till då och då.

    SvaraRadera
  13. Hej Klosterkatterna. Det var jätteskönt att slippa vänta till påsk. När det blir påsk så känner vi ju redan varandra. Glad påsk till er alla, och särskilt till Jenny och Majsan.

    SvaraRadera
  14. Hej Sippo. Egentligen har det kanske inte tagit så lång tid, men jag tycker ju tiden gått sakta ibland. Idag tror jag nästan den kommer stå stilla. Det är jättespännande att vänta på matte.

    SvaraRadera
  15. Hej Helena, Mysis och Krypto. Tack för alla kramar och allt stöd. Det ska bli jättekul att få ett alldeles eget hem.

    SvaraRadera
  16. Hej Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan. Det är jättekul att få ett eget hem. Det har vi kämpat länge för, blogghjälpen och jag, men nu har vi lyckats.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...