lördag 6 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.



I morse talade jag med blogghjälpen lite. Det är inte så vanligt att hon är på plats på lördagar men idag var det lite ont om folk så då fick hon rycka in. Det är många här på katthemmet som hjälper oss må ni tro, men det skulle behövas ännu fler. Det bästa för oss vore ju om det fanns folk här hela dagen så vi hann gosa ordentligt, men det går ju tyvärr inte. Vi får vänta med gosandet tills vi får egna hem. Fast en del gos hinner man ju med här också.

Blogghjälpen berättade i alla fall att det kommit in fler katter i karantän som hade blivit frånflyttade. Kan ni förstå hur man kan flytta från sina katter? Det kan varken blogghjälpen eller jag. Det var nog tur att jag fanns på plats för att lugna blogghjälpen, för hon blir så arg när sånt händer. Hon tycker det är så ynkligt att göra så. Har man tagit ansvar för ett djur så har man. Då kan man inte bara flytta ifrån det eller slänga ut det.

I morgon är det öppet hus. Då hoppas jag att det kommer nån som är beredd att ta ansvar för mig resten av mitt lilla liv. Blogghjälpen tycker att både jag och mina kompisar här är värda det.
Madonna

6 kommentarer:

  1. Husse hälsar mellan svordomarna att han fullständigt förstår blogghjälpen. Man överger inte sina katter eller andra djur heller för den delen! *fräser* Tur att du fanns där för att lugna henne, vi katter är ju duktigare på sånt än en fisk till exempel.

    SvaraRadera
  2. Usch ja,arg och ledsen blir man, klart man ska ta hand om det bästa man har som matte säger. Imorgon håller vi tassarna för att dina människor kommer ! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Å Madonna - vi håller tassarna för att just i morgon kommer det någon som vill ta hand om dig och att du får det lika bra som oss här i klostret. Vi trodde att det skulle vara stilla och tråkigt i ett kloster, men så är det inte alls. Vi får leka och busa, vara i hela det stora reviret och det finns leksaker i båda delarna av huset, vatten och låda finns, men mat ska vi äta "hemma" på den här sidan i huset, säger matte. Vi får godis varje kväll. Fyra bitar var alla katterna. Mums!
    Tasskram och lycka till i morgon!
    Jenny och Majsan

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Det är bra att inte bara blogghjälpen blir arg över att en del behandlar sina djur illa. Alla borde reagera på det tycker jag. Om alla tyckte det var fel skulle ju ingen vara dum mot djuren, eller hur?

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Det är bra att ni håller tassarna för mig idag. Hoppas det kommer jättemånga snälla människor som vill ta hand om både mig och många av mina kompisar.

    SvaraRadera
  6. Hej Jenny och Majsan. Det låter som rena drömmen där borta i Otterbäcken. Hoppas jag får det lika bra. Godis varje kväll... *drömmer*.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...