onsdag 9 september 2009

Katten Kia söker eget hem


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Som ni kanske läst tycker jag att det blir mycket trevligare att leva om alla är snälla mot varandra. Man ska vara särskilt snäll mot den som är svagare än man själv är. Att ge sig på nån som inte kan försvara sig är både fegt och obildat.

Nu var jag väl tuff som vågade säga det? Fast blogghjälpen brukar också säga att jag är en liten mjuk tuffing. Det tycker jag låter bra.

Idag har en farbror som hette Veterinär varit här och tagit bort stygnen på min mage. Det var lite lustigt att det sammanföll med att mina 2 söner Kalle och Krister fick åka till en annan veterinär och kastreras idag.

Min Veterinär tog bort stygnen på mina kompisar som kastrerades samtidigt som jag också. Det känns skönt att vara av med dem. Nu kan jag helt koncentrera mig på att påbörja mina studier och att se till att jag får ett eget hem. Kan du hjälpa mig att skaffa det? I morgon är det öppet hus mellan 17-19. Kom hit då till Morabergsvägen 6D så vi kan träffas.

Kia

6 kommentarer:

  1. Skönt att du slipper stygnen. Jag tror att du kommer bli en förjamat bra PRoffesor. Studera människorna som kommer och hälsar på, så lär du dig snart att linda dom runt din vänstra klo.
    Tass!

    SvaraRadera
  2. Lycka till - hoppas Du far ett bra hem med mycket karlek och god mat. Tass Adam & Zoe

    SvaraRadera
  3. Du är en klok katt Kia! Lycka till imorgon!
    Tasskram Dui och Deco

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Jag har redan börjat studera vissa personer i min omgivning. Många, bl a blogghjälpen, har jag redan lindat runt min vänstra klo. Lätt som en plätt. Kia

    SvaraRadera
  5. Hej AAdam & Zoe. Jag hoppas också jag snart får ett bra hem. Om ni känner nån som vill och kan ta hand om en fin katt kan ni väl tipsa dem om min existens? Kia

    SvaraRadera
  6. Hej Dui & Deco. Tack för lyckönskningarna. De behövs. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...