onsdag 13 maj 2009

Katten Pärlan kämpar på för ett eget hem



Hej, det är Pärlan på Södertälje Katthem.

Idag kan jag se att det är sol ute. I min gamla bur kunde jag inte riktigt se hur vädret var, så det är kul att kunna göra det nu. Tänk om man fick vara ute. Åtminstone lite grann. Jag vill ju inte ha det som förut, att jag var ute jämt och inte fick komma in och inte fick nån mat. Så tror jag inte nån tamkatt vill ha det. Då är det bättra att vara inne jämt och bli ompysslad.

Ni kan ju tänka er själva hur det skulle vara om ingen brydde sig om er utan låste er ute, inte gav er nån mat, sparkade och skrek efter er och kastade saker på er. Så har jag haft det och så vill jag aldrig ha det igen.

Jag vill komma till ett hem med en eller flera snälla människor som uppskattar mig för den katt jag är. Kan du bli en sån människa för mig? Vi har öpet hus i morgon melen 17-19 på Morabergsvägen 6D. Kom då så träffas vi.

Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...