torsdag 21 maj 2009

Katten Pärlan föbereder sig för flytten till eget hem


Hej det är Pärlan på Södertälje Katthem igen. Idag är jag lite försenad. Det har varit mycket att planera inför min avresa i morgon. Jag tror jag har allt under kontroll nu.
Min nya matte har svarat på min blogg. Hon och lillmatte längtar efter att få hämta mig i morgon kväll. Tänk, egna människor som längtar efter just MIG.
De har förberett min ankomst också med leksaker, klösbräda, toa, mat och annat som gör att jag säkert kommer att trivas.
Jag käner mig ganska cool infö morgondagen, även om den blir ovanlig. Vet inte hur det blir med bilåkningen förstås. Senast jag åkte bil var det till katthemmet med mina 4 ungar. Då var jag jätterädd. Det är jag ju inte idag, men jag vet ändå inte om jag tycker om att åka bil. Fast det ska nog gå bra. Det är visst inte så långt, har blogghjälpen sagt.
På lördag kanske jag berättar hur det gick att lämna katthemmet. Det blir spännande.
Pärlan

2 kommentarer:

  1. Jag är så glad för din skull. Självklart så längtar dina människor efter dig, du är ju så snäll och söt. Vi håller tassarna för att allt blir bra och att du en dag kanske kan börja blogga igen. Det skulle ju vara kul att få höra hur ditt nya hem är.

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo och tack för att du stöttat mig. Jag tror det är mycket tack vare såna som du som jag har fått ett nytt hem. Människor som har uppmuntrat mig, även när det känts motigt. Jag har i varje fall lärt mig en sak uner den här tiden: man ska aldrig ge upp. Jag hoppas kunna komma tillbaka med med nån liten bloggrapport så småningom, men det dagliga bloggandet tror jag blogghjälpen kommer överlämna till nån av mina kompisar som nu behöver hjälp att få ett eget hem. Hoppas ni alla fortsätter att stödja den katten. Pärlan

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...