lördag 23 maj 2009

Katten Anastasia presenterar sig

Hej, jag heter Anastasia. Jag bor på Södertälje Katthem.

Jag är kompis med Pärlan som bodde här på katthemmet tills igår. Då fick hon ett eget hem. Hon berättade för mig att hon fått hjälp att hitta ett hem via en blogg. Jag frågade om jag kunde få överta bloggen nu när hon inte behövde den längre. Det fick jag.

Igår var blogghjälpen inne i min bur och vi talade om hur vi skulle göra. Först förklarade hon att syftet med bloggen är att jag ska få ett eget hem, med snälla människor som tycker om mig och vill och kan ta hand om mig.

Som ni ser på bilden är jag alldeles svart. Jag har lite längre päls än korthårskatter, men inte så lång som långhårskatter. Blogghjälpen tycker jag är jättefin, och sånt är ju roligt att höra. Särskilt som man ibland undrar vad det är för fel på en när man blir utkastad från människor man bott hos.

Men jag ska berätta mer om det i morgon. Då är det förresten öppet hus här på Morabergsvägen 6D mellan 15-17. Kom hit då så vi kan träffas.

Anastasia

2 kommentarer:

  1. Hejsan lille vän. *nosbuff* Det kommer nog snart en snäll människa och tar hand om dig. Det kommer nog din blogghjälp vara människa för. Du får inte tro att det är ditt fel att du blev utkastad eller lämnad. Det finns helt enkelt dumma människor i världen. Fast dom behöver du inte tänka på längre. *svanskram*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Pärlan har berättat om dig och sagt att du är en av de snälla människor som stöttade henne. JAg blir så glad att du hjälper mig också med stöd och snälla kommentarer. JAg vet nu att det finns dumma människor som behandlar katter illa. Fast jag vet också att det finns många som jobbar för att vi ska ha det bra. Blogghjälpen och jag ska kämpa tills vi hittar en bra lösning för mig med. Det har hon lovat. Anastasia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...