söndag 31 maj 2009

Katten Anastasia föbereder sig för hemfärd



Hej igen, det är Anastasia på Södertälje Katthem.

Om allt går som det ska, åker jag till mitt nya hem idag. Jag hoppas verkligen att mina nya människor kommer och hämtar mig, men det tror jag för det har de sagt att de ska göra.

Igår var det väldgt mycket att göra här. Jag fick ju tänka igenom allt som måste åtgärdas innan avfärd. Ni kanske inte tror att det är så mycket som en katt behöver göra, men jag måste ju tänka igenom allt. Bara såna saker som var min favoritplats ska vara, vem jag ska sova hos på nätterna, när jag ska sova. Det är inte alldeles säkert att jag ska sova precis på natten. Åtminstone inte i början.

Jag ska visst få en balkong också. Då kan jag nog sitt på den och titta på fåglar till exempel. Jag försökte ofta fånga fåglar när jag blev utkastad från mitt föra hem, men det gick inte så bra oftast. De sitter ju inte stilla när man ska fånga dem, de rackarna.

Nä. nu hinner jag inte skriva mer för nu måste jag packa det sista så allt är klart när jag ska åka.

Kanske hör ni från mig igen nån gång, men i morgon kommer en annan kisse att berätta sin historia på den här bloggen.

Tack ala ni som stöttat mig. Fortsätt att stödja nästa bloggkatt också, så han snart får ett nytt, fint hem också.

Anastasia

2 kommentarer:

  1. Lycka till i ditt nya hem. Glöm inte att visa vem som bestämmer. *svanskram*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo, och tack för välgångsönskningarna. Det är jättespännande att få ett nytt hem.
    Nu för ni stödja min kompis Musse istället. Anastasia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...