torsdag 28 maj 2009

Fina katten Anastasia söker nytt hem


Hej, det är Anastasia på Södertälje Katthem igen.
Igår berättade jag lite om mig och min kompis Adrian. Det enda vi fick med oss när vi blev utkastade från våra hem, var var sitt halsband. Det har man ju ingen större nytta av som hemlös katt, särskilt inte om det inte står nåt namn eller telefonnummer på halsbandet som anger vem som ägde oss.
Jag hittade i alla fall ett hus där det fanns en lucka som man kunde smita in i. Det var ett par andra katter som avnände den där luckan också. Allt hade varit bra om det inte var så att de andra katterna bodde i huset och inte ville ha mig där.
Jag blev utkörd därifrån också, men människan som bodde i huset tyckte inte att jag och Adrian skulle spiringa hur som helst, så hon ringde ett samtal. Jag hörde henne berätta om oss och fråga om vi kunde tas emot där. Jag blev jättenyfiken, och lite skraj också. Var skulle vi tas emot??
Mer om det i morgon.
Glöm inte att det är öppet hus idag på katthemmet mellan 17-19 på Morabergsvägen 6D. Kom hit då, så får vi träffas. Anastasia

4 kommentarer:

  1. Ja, får hoppas det kommer massa intressanter idag som vill titta på dig :) Nu när det är dåligt väder! Håller Tassarna!

    /Texas & Black Jack

    SvaraRadera
  2. Tack Texas & Black Jack. Jag hoppas också det kommer många. Egentligen borde det vara dåligt väder varje torsdag- och söndageftermiddag så folk kommer hit. Anastasia

    SvaraRadera
  3. Åhh, hoppas du hinner jama klart din berättelse innan någon kommer och kattnappar dig hem till sig.

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Vi får se hur det går. Jag håller tassarna varje öppet husdag att just mina människoar ska komma. KAnske kommer de snart? Anastasia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...