fredag 24 maj 2024

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem.

Ni som läste förra blogginlägget vet ju att jag blev kastrolerad. På dagens bild kan ni se att jag blivit rakad på sidan. Blogghjälpen säger att hon önskar alla veterinärer gjorde flankoperationer istället för att öppna på magen när de kastrerar honor. Det är mycket enklare för oss katter och risken för  komplikationer är väldigt liten. Vi slipper dessutom sån där fånig tratt. Vi tycker alla ska kräva av sin vettis att de gör som våra vettisar på Gnesta Veterinärpraktik!

Nu läker såret jättefint och jag jobbar som vanligt. Det vill säga att jag tar tass om öppet hus i morgon. Dessutom har jag redan börjat förbereda Nästa veckas utomhusloppis! Förutom att hälsa på oss katter kan man då köpa jamarfina saker och fika och som extra bonus kommer två snälla farbröder, som båda adopterat katt från oss, att underhålla på dragspel. Kan det bli bättre? Fast det är som jamat nästa lördag 12-15.



4 kommentarer:

  1. Vilken bra idé att göra flankoperation i stället för "vanlig" kastrolering" på magen. Det hade jag inte hört talas om och blir det aktuellt i framtiden kommer jag att nämna det till veterinären. Det verkar vara mycket enklare av fler anledningar.
    Och inte minst - du kan ta tass om Öppet Hus med en gång utan att oroa dig för krage eller body eller annat som du måste använda.
    Du ser sååå söt ut på bilden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, visst är det jamarbra med flankoperation. Annars kanske jag inte hade kunnat jobba direkt!

      Radera
  2. Vi ser att det ju inte alls blev något stort ingrepp tack vare en mycket proffsig vettis! Om det går att göra så borde ju alla vettisar göra det för det där med tratt är INTE kul. Vi visste inte ens att det gick att göra så!
    Vet du vad vi ser mer på bilden? Jo att du är väldigt väldigt SÖÖÖT precis som Anonym skriver! ❤️❤️❤️
    Hoppas verkligen jamarmånga tar chansen att besök loppisen nmästa vecka och även tar chansen att kanske hitta dig eller någon annan vän för livet!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är tyvärr många som inte känner till eller kan utföra flankoperationer bland veterinärer. Därför vill jag att många fler lär sig det.

      Radera

Blogghjälpen har ordet

Så här såg det ut när Hanina flyttade till sitt nya hem i onsdags. Hon hade packat både filt och en leksak hon fått från blogghjälpen. Hoppa...