fredag 17 maj 2024

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem.

Nu ska ni får höra en riktigt ruskig historia. Fast ni behöver inte vara rädda för den slutar bra.

I förrgår kväll glömde de visst att ge mig mat. Det gjorde inte så mycket, men när jag inte fick nåt igår morse heller blev jag orolig. Hade katthemmet inga pengar kvar till kattmat? 

Det var så klart illa nog, men det skulle bli värre. Rätt som det var kom vår hälsoansvariga med en transportbur och lyfte in mig! Sen bars jag ut från katthemmet och där stod blogghjälpen och väntade med med sin brummis. I bilen fanns även hennes katt Nisse som berättade att han varit med om precis samma sak som jag - ingen mat, transportbur och brummisen. 

Snart kom vi fram till nån som jag kände igen från katthemmet - vår vettis. Efter ett tag blev jag väldigt trött och somnade. När jag vaknade hade jag ett sår på sidan. De sa att jag hade blivit kastrolerad eller nåt sånt. Det betydde visst att jag inte kan få några ungar. De tyckte ja var bra för jag vet att det redan finns alldeles för många katter som ingen vill ha.

Under hemresan berättade Nisse att han också blivit jättetrött och somnat. När han vaknade hade han lite ont i munnen. För honom hade de berättat att de hade stulit några tänder från honom. Vi tyckte båda att det var märkliga upplevelser hos vettisen och jamade till varandra att dit skulle vi inte åka tillbaka!

Men det finns en bra grej med den här ruskiga berättelsen, och det är att jag nu är redo att hitta mina egna människor! Redan i morgon kan snälla människor få komma till katthemmet mellan 13-15 för att hälsa på mig och mina kompisar och så klart fynda i second handbutiken. 

På bilden ser ni mig i blogghjälpen knä. Så orädd har jag blivit. Hon säger att jag är jättemysig.

 

4 kommentarer:

  1. Uj,uj,uj att bli kastrolerad! Men du inser ju också att det bara är bra. Du behöver bara göra det en gång. Så det så! Att Nisse fick ta bort onda tänder var också bra och vi får hoppas att han slipper ta bort fler.
    Vi håller tassarna att det kommer många tvåbeningar i morgon och tittar på dig och dina kompisar samt köper fina saker i secon handbutiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam det är bra att ha det gjort. Och som du säger, det görs ju bara en gång.

      Radera
  2. Men kära nån först ingen mat och sedan åka in i buren och så en brummis på det. Nog för att du är en tuffing men det där imponerade på oss.
    Fast precis som Anonym skriver var det ju bra det som blev resultatet av äventyret. Samma sak även för Nisse även om han blev av med några tänder men slipper ha ont.
    Om ingen faller för din charm skulle vi bli jamarförvånade men du vet att det är bättre att vänta lite längre och få komma till RÄTT familj än att ha för bråttom. Hur det än är så är ju katthemmet ett bra ställe under tiden du väntar.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, du förstår hur jag hade det! Hemskt är bara förjamet. Vi får se om det kommer nån som jag kan ta tass om snart. Men jag väntar hellre på den rätta än att det går fort.

      Radera

Blogghjälpen har ordet

Så här såg det ut när Hanina flyttade till sitt nya hem i onsdags. Hon hade packat både filt och en leksak hon fått från blogghjälpen. Hoppa...