onsdag 8 mars 2023

Katten Emil på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

Idag är jag extra glad att jag bor på katthemmet. Jag tänker på alla katter som inte har nåt hem att vara på utan tvingas vara ute i det här ovädret. Själv skulle jag egentligen åkt till vettisen igår kväll men vi var tvungna att boka om. Det var för riskabelt. Det tyckte jag var bra. Nu ska jag dit i morgon istället. Det tycker jag inte är bra.

Nåt som jag däremot tycker är bra är att våra snälla volontärer ställer upp trots att de måste ut i det här vädret.  Det finns nån dag om året som kallas Internationella Volontärdagen. Den dagen tycker jag skulle firas varenda dag! Vad skulle vi göra utan dom? Det vågar jag inte tänka på.

Just nu hoppas jag två saker: att det slutar snöa och att vettisbesöket i morgon går bra!

 

2 kommentarer:

  1. Här kom också en massa snö igår kväll så husse har fått jobba med den nu. Vi tycker det räcker med vinter när vi är i mitten på mars.
    Hoppas verkligen det gick bra hos vettisen! Inget roligt att åka dit även om er är väldigt bra!
    Vi jamar instämmande när det gäller alla volontärer som är GULD värda!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vettisar är väl bra egentligen, men jag gillar inte att behöva gå till dom. Men våra volontärer gillar jag!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...